.

środa, 1 maja 2013

Chrupiące kurczaczki

Smaczne  i chrupiące kawałki kurczaczków w pikantnym cieście naleśnikowym.Zrobiłam na imprezkę urodzinową córki.Podałam z frytkami,sosem czosnkowym i ketchupem."Mali" goście byli zachwyceni.


Składniki:

  • 3 piersi z kurczaka
  • 3/4 łyżeczki soli
  • 0,5 łyżeczki słodkiej papryki
  • szczypta ostrej papryki
  • Ciasto
  • 1 jajko
  • 1/4 łyżeczki soli
  • 0,5 łyżeczki papryki ostrej
  • 0,5 łyżeczki słodkiej papryki
  • 3/4 szk mąki pszennej
  • 1/3 szk mleka
  • mąka do obtoczenia
  • olej do smażenia
Przygotowanie:
 
Piersi oczyścić ,umyć i osuszyć. Pokroić na mniejsze kawałki przełożyć do miski dodać przyprawy i dokładnie wymieszać. Przełożyć do naczynia próżniowego i włożyć na 3 godziny do lodówki. Ciasto:wszystkie składniki przełożyć do garnka,wymieszać. Ciasto powinno być gęste,żeby nie spływało. Dodać przyprawione kawałki piersi i wymieszać.Obtoczyć w mące i smażyć na gorącym oleju.Smażymy około 8-10 min.w zależności jak duże mamy kawałki mięsa.Podajemy z sosem czosnkowym lub ketchupem. Jeżeli lubimy na ostro możemy dodać więcej ostrej papryki. 




15 komentarzy:

  1. Nie dziwię się, że wszystkim smakowało! Ja też chętnie bym się poczęstowała :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ooo mam taki sam talerz :) a kąski naprawdę wyglądają na chrupiące ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. a ja chętnie swoim dzieciom zrobię, a do tego jakąś sałatkę ,będzie pysznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. z sałatką na pewno będzie smacznie,dzieciaki lubią takie dania

      Usuń
  4. Alinko, piękny pomysł na kurczakowe nagetsiki :))) wyglądają mega pysznie :)
    Pozdrawiam,
    Olinka - Smakowy Raj

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajny pomysł na ciasto pikantne naleśnikowe. Wyglądają bardzo smacznie kurczaczki :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale mi smaka narobiłaś, a ja z kontuzją w domu i nie mam kogo na zakupy wysłać...

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja mam pytanie jaka mąka do obtaczania???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pszenna, ta sama której użyjesz do ciasta.

      Usuń
  8. Mozna je robic na glebokim oleju, w frytkowicy np?

    OdpowiedzUsuń