środa, 1 maja 2013

Chrupiące kurczaczki

Smaczne  i chrupiące kawałki kurczaczków w pikantnym cieście naleśnikowym.Zrobiłam na imprezkę urodzinową córki.Podałam z frytkami,sosem czosnkowym i ketchupem."Mali" goście byli zachwyceni.


Składniki:

  • 3 piersi z kurczaka
  • 3/4 łyżeczki soli
  • 0,5 łyżeczki słodkiej papryki
  • szczypta ostrej papryki
  • Ciasto
  • 1 jajko
  • 1/4 łyżeczki soli
  • 0,5 łyżeczki papryki ostrej
  • 0,5 łyżeczki słodkiej papryki
  • 3/4 szk mąki pszennej
  • 1/3 szk mleka
  • mąka do obtoczenia
  • olej do smażenia
Przygotowanie:
 
Piersi oczyścić ,umyć i osuszyć. Pokroić na mniejsze kawałki przełożyć do miski dodać przyprawy i dokładnie wymieszać. Przełożyć do naczynia próżniowego i włożyć na 3 godziny do lodówki. Ciasto:wszystkie składniki przełożyć do garnka,wymieszać. Ciasto powinno być gęste,żeby nie spływało. Dodać przyprawione kawałki piersi i wymieszać.Obtoczyć w mące i smażyć na gorącym oleju.Smażymy około 8-10 min.w zależności jak duże mamy kawałki mięsa.Podajemy z sosem czosnkowym lub ketchupem. Jeżeli lubimy na ostro możemy dodać więcej ostrej papryki. 




15 komentarzy:

  1. Nie dziwię się, że wszystkim smakowało! Ja też chętnie bym się poczęstowała :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ooo mam taki sam talerz :) a kąski naprawdę wyglądają na chrupiące ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. a ja chętnie swoim dzieciom zrobię, a do tego jakąś sałatkę ,będzie pysznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. z sałatką na pewno będzie smacznie,dzieciaki lubią takie dania

      Usuń
  4. Alinko, piękny pomysł na kurczakowe nagetsiki :))) wyglądają mega pysznie :)
    Pozdrawiam,
    Olinka - Smakowy Raj

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajny pomysł na ciasto pikantne naleśnikowe. Wyglądają bardzo smacznie kurczaczki :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale mi smaka narobiłaś, a ja z kontuzją w domu i nie mam kogo na zakupy wysłać...

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja mam pytanie jaka mąka do obtaczania???

    OdpowiedzUsuń
  8. Mozna je robic na glebokim oleju, w frytkowicy np?

    OdpowiedzUsuń