poniedziałek, 2 grudnia 2013

Dorsz na szpinaku

Dorsza lubimy najbardziej. To bardzo delikatna i smaczna rybka. Podałam  z szpinakiem co komponowało się idealnie. Samą rybę doprawiłam solą morską i pieprzem młotkowanym z kolendrą firmy Kamis, obtoczyłam tylko w mące i jajku. Powstała bardzo deliaktna i chrupiąca skórka. Polecam.



Składniki:
  • 500 g dorsza świeżego z skórą
  • sól morska w młynku Kamis
  •  pieprz młotkowany z kolendrą Kamis
  • 1 jajko
  • mąka do obtoczenia
  • olej do smażenia
  • cytryna
  • 250 g mrożonego szpinaku
  • 0,5 łyżki masła
  • 2-3 ząbki czosnku
  • 100 g sera z błękitną pleśnią (u mnie Lazur)
  • 50 ml kremówki
  •  do smaku sól i pieprz mielony Kamis
Przygotowanie:
 Dorsza oczyścić z ości, umyć i osuszyć. Pokroić na mniejsze kawałki. Skropić sokiem z cytryny i doprawić solą morską i pieprzem z kolendrą. Odłożyć na godzinę w chłodne miejsce.
Kawałki dorsza obtoczyć w mące i rozbełtanym jajku. Smażyć z dwóch stron na oleju.
Rozmrozić szpinak. Na patelni rozgrzać masło dodać szpinak i podsmażać do odparowania płynu. Pod koniec dodać rozgnieciony czosnek, ser z niebieską pleśnią i podlać kremówką. Podsmażać  do rozpuszczenia się sera i zagęszczenia się sosu. Doprawić solą i pieprzem.
Na talerz wyłożyć porcję szpinaku i kawałki dorsza. Udekorować kilkoma wiórkami skórki z cytryny.



 Firmie Kamis bardzo dziękuję za pachnącą i aromatyczną paczkę z przyprawami.











16 komentarzy:

  1. Rybka i szpinak , moje ulubione zestawienie obiadowe :) Pycha !

    OdpowiedzUsuń
  2. świetnie wygląda:) moja ulubione połączenie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam szpinak a z rybką musi być przepyszny :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Najlepsze połączenie dla rybki super...aż zgłodniałam ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Taką rybę to bym mogła zjeść na kolację :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mogę sobie wyobrazić jakie było pyszne! Pozdrawiam Agnieszka :)

    OdpowiedzUsuń
  7. dorsz to i moja ulubiona ryba- choć z szpinakiem niekoniecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetne połączenie,pyszne danie,ale czemu szpinak mrożony?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie było u mnie w sklepie świeżego więc był mrożony, latem jak jest świeży młody szpinak to jak najbardziej polecam z świeżym.:)

      Usuń
  9. Danie jak dla mnie idealne:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ale pysznie! Uwielbiam rybki... do tego ze szpinakiem! Danie idealne. Najchętniej to zebrałabym się i wpadła do Ciebie na taki obiadek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapraszam, tylko daj znać kiedy, żebym zdążyła kupić świeże rybki.

      Usuń
  11. Czy koniecznie musi być ze skórą?moi domownicy lubią biały filet.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie że nie muszą być, ja akurat kupiłam z skórą.

      Usuń
  12. Dorsz to jedna z moich ulubionych ryb, a z kolei ryba i szpinak to zestaw idealny. Świetny obiad.

    OdpowiedzUsuń