poniedziałek, 23 grudnia 2013

Tort makowo kokosowy

Często napotykałam się w internecie na tą technikę dekorowania tortu. Nie miałam takiej tylki więc musiałam sobie kupić. Jak już sobie kupiłam to musiała nabrać mocy a ja musiałam dostać chęci żeby  go zrobić. W końcu zrobiłam. Zrobiłam tort z makowym biszkoptem, kokosowym blatem i krem na bazie bitej śmietany z mascarpone. Posmarowany dżemem i posypany płatkami migdałów. Palce lizać.



Składniki:
  • Biszkopt makowy
  • 7 jajek
  • 7 łyżek cukru
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 4 łyżki mąki pszennej
  • 3 łyżki mielonego maku BackMit
  • Blat kokosowy
  • 3 białka
  • 100 g cukru
  • 150 g kokosu Kresto
  • Krem 
  • 1 litr kremówki
  • 0,5 kg mascarpone
  • 4 łyżki cukru pudru
  • 2 śmietan fix
  • dżem brzoskwiniowy do posmarowania
  • migdały płatki  Kresto do posypania
Przygotowanie:
Biszkopt: białka ubić na sztywno. Dodawać porcjami cukier i po 1 żółtku i miksować tak długo aż masa będzie sztywna. Mąkę przesiać z proszkiem do pieczenia, dodać zmielony mak i wymieszać. Dodawać porcjami do ubitych jajek i delikatnie wymieszać łyżką. Wylać do tortownicy wyłożonej na dnie papierem do wypieków. Wyrównać powierzchnię i piec w 170 st około 25 min. Wyjąć i ostudzić.
Blat kokosowy: białka ubić na sztywno z cukrem. Wsypać kokos i wymieszać łyżką. Wylać do tortownicy wyłożonej na dnie papierem do wypieków. Piec 15 min w 180 st. Wyjąć i wystudzić.
Krem: Zimną kremówkę ubić na sztywno, dodać cukier puder, śmietan fix i zmiksować do połączenia się składników. Serek mascarpone przełożyć do naczynia i zmiksować. Do serka dodawać porcjami ubitą kremówkę i mieszać łyżką (nie miksować).
Biszkopt przekroić wzdłuż. Placek posmarować dżemem i krem, położyć blat kokosowy, posmarować kremem, posypać płatkami migdałów, położyć biszkopt. Cały tort posmarować cienko kremem. Za pomocą tylki w kształcie gwiazdki udekorować tort w kształcie "kwiatów". Kwiaty robimy ruchem okrężnym zaczynając od środka i robiąc coraz większe kółka. Tort schłodzić najlepiej całą noc. Jeśli nie mamy dużej wprawy w robieniu tortów wtedy proponuję śmietanę ubić na 2 razy.






14 komentarzy:

  1. Ale piękny ! Masz talent ! Ja bym tak nie umiała ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To na prawdę nie jest trudne do zrobienia. Ja też się długo przymierzałam. Musisz spróbować.

      Usuń
  2. Alinko, tort obłędny!!
    A korzystając z okazji życzę Ci by radość i pokój Świąt Bożego Narodzenia towarzyszy Ci przez cały Nowy Rok. Życzę Ci, aby był to Rok szczęśliwy w osobiste doznania, spełnił zamierzenia i dążenia zawodowe i społeczne oraz by przyniósł wiele satysfakcji z własnych dokonań.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo za życzenia. Tobie również życzę wesołych świąt.

      Usuń
  3. Wspaniałe smaki i ta dekoracja, cudny!! Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudnie ozdobiony! Ja dwie lewe rece do malowanek-wycinanek, dlatego zawsze podziwiam u innych :)
    Wesolych Swiat!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze warto spróbować, wbrew pozorom to nie jest takie trudne jak się wydaje.

      Usuń
  5. Prześlicznie go udekorowałaś :)
    Pyszny musiał być :)

    OdpowiedzUsuń
  6. no, no, robi wrażenie! piękne te róże na wierzchu.

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo smakowicie wygląda.

    OdpowiedzUsuń
  8. Alu tort piękny...jakiej tylki użyłaś do zdobienia? Chciałabym taka kupić...

    OdpowiedzUsuń