piątek, 11 lipca 2014

Babka z jagodami

Dzisiaj zapraszam na babkę z dodatkiem serka mascarpone która  jest wilgotna i długo utrzymuje świeżość. Do środka dodałam jagody. Ale uwaga - babka jest pyszna i szybko znika.


Składniki:


  • 300g masła
  • 2 szklanki mąki pszennej
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 6 jajek
  • 1 szklanka cukru
  • 250 g serka mascarpone
  • 1 budyń waniliowy
  • jagody
Przygotowanie:

Masło z cukrem utrzeć na puszystą masę. Dodać porcjami mascarpone po jednym jajku i cały czas miksować na średnich obrotach. Mąkę, proszek do pieczenia i budyń przesiać przez sitko dodawać porcjami do masy i mieszać drewnianą łyżką lub miksować na najwolniejszych obrotach. Formę wysmarować i wysypać bułką tartą. Wlać połowę masy wsypać jagody i zalać resztą masy. Włożyć do nagrzanego piekarnika na 180 stopni i piec około 45 minut do suchego patyczka. Babkę wyjąć z pieca i po około 10 minutach wyjąć z formy i ostudzić na kratce.


Źródło przepisu: Anyżkowo

15 komentarzy:

  1. Przyznam szczerze, że takiej wersji babki nigdy nie próbowałam. Podoba mi się to połączenie. Na talerzu prezentuje się doskonale:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglada nieziemsko, napewno tez tak smakuje, bomba!

    OdpowiedzUsuń
  3. Babka w wakacje? hehe, tego jeszcze nie było ^^

    OdpowiedzUsuń
  4. utsraciłam poprzeni komentarz przy wysyłaniu
    ile ma być mniej więcej jagód?
    jaką strukturę ma mieć ciasto

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jagód około 1 szklanki z tego trochę zostaw do dekoracji, ciasto jest takie gęstawe nie lejące :)

      Usuń
  5. Ma śliczne jagodowe piegi :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajna babeczka :) Chętnie bym zjadła do kawki!

    OdpowiedzUsuń
  7. Wow skojarzyla mi sie z Wielkanoca! :) Wyglada super!:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Baba z jagodami, pycha :)
    www.brulionspadochroniarza.pl

    OdpowiedzUsuń
  9. Pięknie i prosto, a przy tym przesmacznie wygląda!

    OdpowiedzUsuń
  10. Nigdy nie piekłam babki z dodatkiem serka mascarpone... Z jagodami musiała smakować obłędnie! :)
    Przepis dodaję do akcji
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. babka wykonana w weekend i zjedzona!:)dziękuję za przepis

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mam nadzieję że smakowała i super że babka wyszła pozdrawiam

      Usuń