niedziela, 21 stycznia 2018

Ciasto mleczna kanapka

To było moje drugie podejście do tego ciasta. Po raz pierwszy korzystałam z przepisu, który znalazłam w internecie i pojawia się on na kilkunastu blogach. Niestety ta wersja nas nie powaliła na kolana i ciasto było zdecydowanie za słodkie a krem mocno maślany. Tym razem zrobiłam modyfikacje i to już jest to o co mi chodziło.

 Porcelana Bogucice z kolekcji Weronica Platin i Gold


Składniki:
  • Ciasto czekoladowe:
  • 5 jajek
  • 1 szkl cukru
  • 3/4 szkl oleju
  • 0,5 szkl śmietany ukwaszonej 15% Łowicz
  • 1,5 szkl mąki pszennej Młyn Kopytowa
  • 3 łyżki kakao
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 0,5 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 1 łyżeczka przyprawy do pierników
  • Krem:
  • 125 ml mleka
  • 5 łyżek cukru
  • 250 g masła
  • 200 g serka homogenizowanego (zwykły lub waniliowy)
  • 2,5 szkl mleka w proszku pełnotłuste
  • 2 łyżeczki esencji waniliowej
  • Polewa:
  • 100 g czekolady mlecznej
  • 60 g masła 
Przygotowanie:
Ciasto czekoladowe: 
Mąkę, kakao, proszek, przyprawę i sodę przesiać przez sitko.
Białka ubić na sztywno. W trakcie ubijania wsypywać po łyżce cukru. Gdy białka będą sztywne i lśniące dodać żółtka i ubić na sztywną masę. Zmniejszyć obroty miksery na najwolniejsze i na przemiennie wlewać olej i dodawać po łyżce śmietany. Miksować krótko do połączenia się składników.
Do ciasta dodawać porcjami mąkę i mieszać łopatką. Ciasto wylać do formy o wymiarach 33*23 cm wyłożoną na dnie papierem do pieczenia. Wyrównać powierzchnię. Włożyć do nagrzanego piekarnika na 180 stopni góra dół z termoobiegiem. Piec około 40-45 minut do tzw suchego patyczka. Po upieczeniu ostudzić i przekroić na dwa placki.
Krem:
Mleko podgrzać wsypać cukier i mieszać do rozpuszczenia się cukru. Ostudzić i wlać esencję waniliową.
Miękkie masło utrzeć do białości. Wlewać powoli mleko z cukrem i ucierać. Dodawać porcjami serek i ucierać. Na końcu dodawać porcjami mleko w proszku i ucierać do momentu połączenia się składników. Jeśli krem będzie rzadki włożyć na kilka minut do lodówki by lekko stężał.
Krem rozsmarować na jednym placku ciasta przykryć drugim plackiem i odłożyć do schłodzenia na około 1 godzinę.
Polewa:
Czekoladę połamać na mniejsze kawałki i razem z masłem rozpuścić w kąpieli wodnej. Rozprowadzić na górze ciasta. Można posypać startą czekoladą.
Ciasto włożyć na kilka godzin do lodówki a najlepiej na całą noc. Przed jedzeniem wyjąć około 15 minut wcześniej by krem lekko zmiękł.





6 komentarzy:

  1. witam czy ten krem nie jest rzadki pisze pani dac do lodówki ale potem wyjmne z lodówki jak odejdzie to nie bedzie rzadki zrobiłabym na imieniny i sie obawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po utarciu miękkiego masła i dodaniu serka homo krem zrobił się rzadki nawet po dodaniu mleka. Ja schłodziłam, żeby po wylaniu krem nie spływał mi na boki ciasta. Jeśli masz metalowy rant, który dopasujesz do wielkości ciasta możesz wylać od razu i schłodzić ciasto.

      Usuń
  2. czy krem nie jest rzadki po wyjeciu z lodówki jak chwile postoi

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, ale proponuję wyjąć z 15 minut wcześniej. Nam bardziej takie smakowało.

      Usuń
  3. krem nie jest rzadki

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne, aż mi się przypomniało dzieciństwo.

    OdpowiedzUsuń