sobota, 17 czerwca 2017

Panna cotta kokosowa

Znany i przez sporo osób uwielbiany deser panna cotta. Ja zrobiłam trochę inną wersję i lekko odtłuszczoną. Moja na bazie zwykłego mleka i mleczka kokosowego. Jeśli o mnie chodzi ta wersja dużo bardziej do mnie przemawia. Jest delikatna i lekka a dodatek truskawkowego musu dodatkowo wzbogaca jej smak.



Składniki:
Przygotowanie:
Do 1/4 szklanki mleka wsypać żelatynę wymieszać i pozostawić do napęcznienia.
Mleko, mleczko kokosowe, cukier i wiórki kokosowe zagotować. Zdjąć z ognia chwilkę odczekać i dodać napęczniałą żelatynę. ( Żelatyny nie wolno zagotować bo straci swoje właściwości żelujące). Mieszać do momentu rozpuszczenia się całej żelatyny. Garnek włożyć do zimnej wody i schładzać w tzw. kąpieli wodnej i od czasu do czasu mieszać. Gdy masa zacznie lekko tężeć wtedy rozlać do szklanych naczyń. Takie schłodzenie spowoduje, że deser nie będzie miał widocznych warstw. Naczynia włożyć na kilka godzin do lodówki.
Truskawki  zmiksować na mus i nie słodzić.
Przed podaniem polać na wierzchu musem truskawkowym i posypać chipsami kokosowymi.



1 komentarz: