piątek, 18 grudnia 2015

Ciasteczka piwoszki

Czasami warto sięgać do starych sprawdzonych przepisów z babcinego zeszytu. Te mało wymyślne przepisy czasami są dużo lepsze jak te "przekombinowane". Do upieczenia tych ciasteczek potrzeba na ciasto tylko trzy składniki plus marmolada i lukier. A są takie pyszne.



Składniki:
  • Ciasto:
  • 500 g margaryny
  • 4 szkl mąki pszennej 
  • 0,5 szkl jasnego piwa
  • Do nadzienia:
  • marmolada
  • Lukier:
  • 3-4 łyżki cukru do polew
  • 2-3 łyżki mleka 
Przygotowanie:
Margarynę przekroić na pół i zamrozić. Zamrożoną zetrzeć na tarce na dużych oczkach. Dodać mąkę , piwo i zagnieść ciasto. ciasto owinąć folią spożywczą i włożyć na godzinę do lodówki. Odrywać po kawałku ciasta, rozwałkować na lekko podsypanym blacie na grubość około 3-4 mm i pokroić na kwadraty 5*5 cm. Na każdy kwadrat nałożyć marmoladę i zwinąć przeciwległe rogi. Starać się dokładnie je skleić gdyż lubią w trakcie pieczenia się rozklejać. Piec w 180 stopniach około 15 minut. Po upieczeniu ostudzić na metalowej kratce.
Lukier: cukier utrzeć na gładko z mlekiem. Lukier powinien być lekko lejący, żeby za mocno nie spływał z ciasteczek.
Zimne ciasteczka polać lukrem.



                                                                     www.mojpieknystol.pl         
           

37 komentarzy:

  1. Jakie śliczne :) Nie słyszałam o takich ciasteczkach.
    http://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja je pieke juz ponad 20 lat.Sa przepyszne.Polecam!

      Usuń
  2. Takie babcine przepisy są najsmaczniejsze! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam je, pyszne, kruchutkie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. a czy czuć to piwo w ciastkach, bo chciałabym zrobić je dla 13-latki, może da się je jakoś zastąpić?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piwo jest niewyczuwalne. Możesz też kupić piwo jasne bezalkoholowe. Ale na taką ilość ciasteczek te pół szklanki piwa to mała ilość.

      Usuń
  5. Czym mogę zastąpić piwo?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mam pojęcia. Ale tak jak pisałam powyżej możesz zastąpić piwem jasnym bezalkoholowym.

      Usuń
    2. Dziękuje, napewno wypróbuje ten przepis i dam znać za jakiś czas jak mi wyszły :-)

      Usuń
  6. Ile ciasteczek wychodzi z tego przepisu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest ich dosyć dużo, nie liczyłam ale około 100 szt będzie.

      Usuń
  7. Pomysłowe ciasteczka :) Na pewno pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Spróbowalam, dobre chrupiace;-)

    OdpowiedzUsuń
  9. pol kilo margaryny....masakra...

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja zrobiłam są bardzo smaczne 😋 z marmolada dżemem jabłkowym i nutela oraz same takie jak faworki a następne zrobię z szynką bo ciasto jak najbardziej nadaje się do takich przekąsek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z szynką to fajny pomysł. :)

      Usuń
    2. Jak je zrobię to napisze jak wyszły a jak do ciasta doda się cukru pudru to można zjeść i bez nadzienia dziekuje za przepis pozdrawiam

      Usuń
    3. Jak obiecałam tak zrobiłam ale zmieniłam troszkę przepis składniki podzieliłam na słodko 250gr margaryny 65ml piwa 2 szklanki mąki a do tego dodałam ćwierć szklanki cukru pudru 1 łyżeczkę proszku do pieczenia i troszkę sypnęłam cukru waniliowego a dalej jak w przepisie i piekłam z kremem czekoladowym a w wersji na słono to składniki też podzielone jak wyżej dodałam 1 łyżeczkę soli 1 łyżeczkę proszku do pieczenia i ciut cukru waniliowe pieczenie jak zwykle tylko szynką i ser w środku obie wersje wyszły przepyszne z szynką jedliśmy na śniadanie a z kremem do kawy😋 mojej rodzince smakowały

      Usuń
    4. I tak z jednego przepisu wykombinowałaś drugi. Bardzo podoba mi się pomysł na wytrawnie. Może wypróbuję przy okazji.

      Usuń
  11. witam czy ciasteczka nadaja sie dla 4 latki?pytam poniewaz w domu mialam jedynie jasne piwo mocne...ale wydaje mi sie ze alkohol powinien wyparowac w trakcie pieczenia pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie odpowiem ci na 100% ale też myślę że powinien odparować. Jest nie wyczuwalny.

      Usuń
  12. Własnie skonczylam piec ciasteczka sa pyszneeee polecam piwa wogole nie czuc ani w smaku ani zapachu ,, wyszlo mi 97 szt ale robilam troszke wieksze niz 5 na 5 cm :) polecam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się że smakują. To prawda piwo jest niewyczuwalne w smaku.

      Usuń
  13. Witam! Czy ciasteczka mogą poleżeć kilka dni, czy najlepsze są tylko w dniu pieczenia?

    OdpowiedzUsuń
  14. Anonimowy17 maja, 2016

    Bardzo dobre, mam ten przepis od dawna z " Chwili dla Ciebie", polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Proszę poradż. Czy takie upieczone ciasteczka można zamrozić ?
    A może można zamrozić surowe ciasto ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem czemu chcesz mrozić. Ale akurat te ciasteczka możesz mieć kilka dni i są smaczne i kruche. Czy można mrozić nie wiem, nie próbowałam.

      Usuń
  16. Czemu chcę mrozić?:) Chcę sobie ułatwić robotę. To tak jak z pierogami. Jak już je robić, to większą ilość i je sobie zamrozić.
    A potem, gdy tylko przychodzi ochota wyciągać, ugotować i rozkoszować się ich smakiem.

    OdpowiedzUsuń
  17. super wyszły jakb francuskie polecam z calym sercem

    OdpowiedzUsuń
  18. Super przepis :) Na pewno wypróbuję! :)
    http://motylkowakuchnia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Piekę je na każde święta :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Smacznościowe 😉😋😊😁

    OdpowiedzUsuń
  21. Ja zamiast üol szklanki wlalam 0.5l piwa🙈to ciasto to sama ciapa😅czy jak dodam maki będzie ok? Czy do wyrzucenia?

    OdpowiedzUsuń