wtorek, 27 listopada 2018

Biszkopt orzechowy

Biszkopt to najważniejsza podstawa udanego ciasta. Zazwyczaj piecze się biszkopt jasny, kakaowy lub orzechowy. Ja dzisiaj mam dla was przepis na biszkopt orzechowy z którego najczęściej korzystam. W zależności ile i jak grube potrzebujemy biszkopty można upiec jeden i przekroić lub upiec dwa osobne biszkopty dzieląc składniki na pół.


Składniki:
  • Biszkopt orzechowy:*
  • 8 jajek L
  • 8 łyżek cukru
  • 200 g orzechów włoskich mielonych
  • 3 łyżki bułki tartej
  • 2 łyżki mąki pszennej
  • 1 łyżka kaszy manny
  • 0,5 łyżeczki proszku do pieczenia
Przygotowanie:
Biszkopt orzechowy:
Białka ubić na sztywno z cukrem. Dodawać po jednym żółtku i dalej ubijać do momentu aż masa jajeczna będzie sztywna. Orzechy, mąkę, bułkę tartą, kaszę i proszek do pieczenia wymieszać. Dodawać niewielkimi porcjami do masy jajecznej i delikatnie wymieszać. Wymieszaną jednolitą masę wylać na blaszkę o wymiarach 35*24 cm wyłożoną na dnie papierem do pieczenia. Włożyć do nagrzanego piekarnika na 180 stopni i piec około 25 minut. Upieczony biszkopt wyjąć odwróconą formę do góry dnem ułożyć na metalowej kratce i ostudzić.


 

15 komentarzy:

  1. Witam wyglada super i pewnie tak smakuje ale mam pytanie czy zamiast proszku mozna dac zamiennik sode lub drozdze suszone,Pozdrawiam i prosze o odpowwiedz w miare mozliwosci. Renata

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Drożdże absolutnie a soda też nie. Ale można ewentualnie proszek do pieczenia pominąć.

      Usuń
    2. Właśnie chciałam o to zapytać :) Tak czy inaczej dziękuję za odpowiedź.

      Usuń
    3. Zastanawia mnie co z tą bułką tartą? Dodałam do orzechów ;)

      Usuń
    4. Dobrze zrobiłaś, już poprawiłam.

      Usuń
  2. mm orzechowy ciekawa propozycja :)

    OdpowiedzUsuń
  3. o proszę, takiego jeszcze nie próbowałam

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziś zrobiłam z pani przepisu ten biszkopt. Wyszedł identyczny. Rewelacja 😆. W smaku nie wiem bo jeszcze nie próbowałam

    OdpowiedzUsuń
  5. Wlasnie się piecze :) bedzie torcik dla syna na 15 urodzinki .przełożę bitą smietaną ze słonym karmelem

    OdpowiedzUsuń
  6. Czy musi być dodana kasza?

    OdpowiedzUsuń
  7. Witam. Cale ciasto opadło po 15 minutach w piekarniku. Jaki moze byc powód?

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie wiem dokładnie ale albo mało nagrzany piekarnik, słabo ubite jajka, otwarcie piekarnika. Tyle przychodzi mi do głowy.

    OdpowiedzUsuń
  9. Czy można połowę orzechów dać mielonych a połowę krojonych?

    OdpowiedzUsuń
  10. Oj nie wiem. Nigdy tak nie próbowałam.

    OdpowiedzUsuń