poniedziałek, 15 lipca 2024

Babka na białkach z borówką amerykańską

 Od dłuższego czasu dostępne jest na rynku białko kurze w butelkach od Farma Białka. Obserwowałam, czytałam i interesowałam się jego zastosowaniem i wykorzystaniem w kuchni. Gdy tylko otrzymałam propozycję #współpracy długo się nie zastanawiałam. Jak wiadomo białko jest najlepiej przyswajalnym źródłem protein i można go wykorzystać do wypieków, omletów czy jajecznicy. A, że ja lubię słodkości i lubię piec więc upiekłam babkę z borówką amerykańską. Babka palce lizać wszystkim bardzo smakowała. Oprócz babki upiekłam również ciasto z ananasem, gdzie białka wykorzystałam do upieczenia blatu kokosowego i również byłam bardzo zadowolona.



Składniki:

220 g białka kurzego Farma Białka

140 g cukru

170 g mąki pszennej typ 450

30 g kakao

0,5 łyżeczki sody oczyszczonej

0,5 łyżeczki proszku do pieczenia

100 ml oleju

150 g borówki amerykańskiej

Polewa:

100 g białej czekolady

50 ml kremówki

Przygotowanie:

Zimne białka ubić na sztywno pod koniec ubijania dodawać stopniowo cukier i ubijać tak długo aż cukier się rozpuści a białka będą gładkie i lśniące. Mąkę, kakao, sodę i proszek przesiać przez sitko i stopniowo dodawać do białek delikatnie mieszając na przemian z olejem. Gdy składniki się połączą wylać do prostokątnej formy o wymiarach 30*10 cm wysmarowanej i wysypanej bułka tartą. Posypać borówką obtoczoną w niewielkiej ilości mąki pszennej i delikatnie przemieszać żeby się rozprowadziły po całości. Włożyć do nagrzanego piekarnika na 180 stopni i piec około 50 minut do suchego patyczka. Po upieczeniu ostudzić, wyjąć z formy i polać polewą. 

Polewa:

W kąpieli wodnej podgrzać kremówkę, dodać połamaną czekoladę i rozpuścić. Ostudzić i gdy polewa zacznie tężeć polać babkę.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz