środa, 7 maja 2014

Klopsiki z makaronem w sosie pieczarkowo porowym

Kolejna propozycja na danie jednogarnkowe. Tym razem klopsiki wieprzowe w sosie śmietanowym z dodatkiem pieczarek i pora. Jest to pożywne, sycące i pyszne danie. Danie przygotowałam na patelni którą w styczniu otrzymałam od firmy Neoflam z której nadal jestem bardzo  zadowolona. O patelni możecie poczytać tutaj.


Składniki:


  • 500 g karkówki
  • 1 jajko
  • 1 cebula
  • 2 łyżki bułki tartej
  • 1 łyżeczka musztardy sarepskiej
  • 0,5 łyżeczki słodkiej papryki
  • sól, pieprz do smaku
  • 300 g makaronu rurki
  • 1 por
  • 250 g pieczarek
  • 250 ml śmietany kremówki
  • 2 żółtka
  • sól,pieprz do smaku
  • olej do smażenie
Przygotowanie:

Mięso zmielić. Cebulę pokroić i zrumienić na oleju dodać do mięsa. Wbić jajko dodać bułkę tartą, musztardę, paprykę, doprawić do smaku i wymieszać. Uformować małe klopsiki, obtoczyć w mące i na patelni w której zrumienialiśmy cebulkę podsmażyć na oleju z wszystkich stron i zdjąć z patelni. Podsmażyć pokrojony por i pieczarki. Po chwili dodać podsmażone klopsiki i całość chwilę podsmażać. Śmietanę zmiksować z żółtkami, doprawić do smaku i wlać na patelnię. Dodać ugotowany al dente makaron i całość gotować aż sos zgęstnieje. Przed podaniem posypać pokrojonym szczypiorkiem.



53 komentarze:

  1. Takie obiady właśnie lubię:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszne danie, porcja familijna ;) Pozdrawiam, gingerbreath.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. Super pomysł na obiad, pyszności! :)
    www.brulionspadochroniarza.pl

    OdpowiedzUsuń
  4. bardzo apetyczna ta patelnia! ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie dośc, że treściwy, to jeszcze ładnie wyglądający obiad!

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję za ten przepis, właśnie skończyłam sprzątać po obiedzie. Wyszło super, pycha ! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. ja bym dała koperek zamiast szczypiorku, ale prócz tego uwielbiam!:)

    OdpowiedzUsuń
  8. gdzie to zrobic Wbić jajko dodać bułkę tartą, musztardę, paprykę, doprawić do smaku i wymieszać. na patelni?

    OdpowiedzUsuń
  9. Anonimie możesz to wymieszać na patelni w wiaderku lub w wannie. :) :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Alu idealna odpowiedź dla anonima. Na lepszą nie zasługuje, hi, hi :)

      Usuń
  10. Anonimowy10 maja, 2015

    dla ilu osób wyjdzie z tego przepisu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W zasadzie wszystko zależy od apetytów. Ale od 3-5 osób na pewno.

      Usuń
  11. Anonimowy14 maja, 2015

    Ile procent śmietana kremówka? i pora trzeba wcześniej sparzyć, prawda?

    OdpowiedzUsuń
  12. Anonimowy27 maja, 2015

    Zrobiłam, zjadłam i jestem szczęśliwa 😊

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo dobry przepis, dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo dobry przepis, dziękuję za udostępnienie :)

    OdpowiedzUsuń
  15. No mnie to danie nie zachwycilo.Wydaje mi sie ze nie jest to danie dla osob lubiacych wyraziste smaki.Ale sa gusta i gusciki ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Mmmmmm, to jest przepyszne...

    OdpowiedzUsuń
  17. Czy musi to byc kremowka? Czy mozna ja zastąpić inną smietana, np 18%?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja robiłam na kremówce ale możesz spróbować na 18 powinno wyjść jedynie może być trochę inna konsystencja sosu.

      Usuń
  18. A czy próbował ktoś zrobić z jogurtem naturalnym zamiast śmietany czy nie zbyt to dobry pomysł?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Śmietana ma celu lekko zagęścić sos. Czy jogurt zrobi to samo nie wiem. Nie wiem też czy sos się nie zwarzy. Może zamiast jogurtu dodaj śmietanę 18%.

      Usuń
  19. o cholercia ! Przepyszne ! Polecam :-) PS. śmietana 18% jak najbardziej pasuje :-)

    OdpowiedzUsuń
  20. mąż uczulony na pieczarki, można je jakoś zastąpić?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możesz je pominąć lub dodać szynkę pokrojoną w paseczki.

      Usuń
  21. Czy to danie można przygotować dzień wcześniej i na drugi dzień odgrzać? czy raczej lepiej jest je zrobić na bieżąco? Proszę o odpowiedź.

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Ponieważ makaron ciągnie sos proponuję w tym samym dniu. Jedynie jak zależy na czasie to można dzień wcześniej zrobić pulpety.

    OdpowiedzUsuń
  23. jakim chudszym mięsem mogłabym zastąpić karkówkę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może zrobić pulpeciki z kurczaka, indyka lub użyć mięsa wieprzowego z tzw kulki.

      Usuń
  24. witam a czy mozna pominać te żółtka do sosu

    OdpowiedzUsuń
  25. Żółtka głównie mają zagęścić sos. Jeśli pominiesz sos będzie rzadszy. Ale możesz spróbować zastąpić je serkiem topionym.

    OdpowiedzUsuń
  26. Wykonałem zgodnie z przepisem dla mojej kochanej żony. Bardzo dobre danie. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  27. Zamiast żółtek ja dodaje żółty ser i też sos jest gęsty ;)

    OdpowiedzUsuń
  28. Bardzo dobre wyszło, kiepsko mi idzie w kuchni ale to mężowi smakowało:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę po jakimś czasie dojdziesz do wprawy w gotowaniu i nie raz zaskoczysz męża.

      Usuń
  29. Prezentuje się pysznie, już drukuję :-)

    OdpowiedzUsuń
  30. Przepyszne danie. Nie dałam kremówki i sos mi się trochę zważył ale smaku pewnie to nie zmieniło tylko wygląd. Kotleciki super kąponują się z makaronem i sosem. Polecam i dziękuję za przepis.

    OdpowiedzUsuń
  31. Dziękuję za przepis. Zrobiłam. Pychota.

    OdpowiedzUsuń
  32. Zrobiłam zjadła cała rodzina i było pyszne dziękuję za przepis.

    OdpowiedzUsuń
  33. Przepyszne 😁robiłam już kilka razy. Polecam 😁

    OdpowiedzUsuń
  34. Pyszne danie 🙂polecam

    OdpowiedzUsuń
  35. Bardzo smaczny i prosty obiad.

    OdpowiedzUsuń