piątek, 3 lipca 2015

Ciasto na kefirze z truskawkami

To bardzo proste ciasto i gwarantuję, że poradzą się z nim nawet te osoby, które twierdzą że nie potrafią piec. Prościej już chyba nie można. Zamiast truskawek można użyć innych owoców. Jednak nie dajemy ich zbyt dużo by ciasto nie zrobiło się ciężkie i mokre. Bo wtedy "zakalec" murowany.



Składniki:
  • 4 jajka (M)
  • 200 g cukru
  • 1 łyżka cukru waniliowego
  • 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego Ale-raj
  • 170 ml oleju
  • 350 g mąki pszennej typ 500 Młyn Kopytowa
  • 250 ml kefiru
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • truskawki
  • cukier puder
 Przygotowanie:
Wszystkie składnik powinny być w temperaturze pokojowe. Do misy z miksera dodajemy kolejno wszystkie składniki i miksujemy na średnich obrotach, aż składniki się połączą w jednolitą i gładką masę. Formę o wymiarach 25*25 cm wyłożyć na dnie papierem do pieczenia. Wylać i równo rozprowadzić ciasto. Na wierzchu ciasta ułożyć przekrojone na pół truskawki, przecięciem do góry. Włożyć do nagrzanego piekarnika na 180 stopni i piec około 40-50 minut. Do suchego patyczka. Wyjąć, ostudzić i zimne ciasto oprószyć cukrem pudrem.



20 komentarzy:

  1. Daj kawałek...cudne zdjęcia :) ale u Ciebie to nic nowego :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Alinko zabieram ten talerzyk z zawartością oczywiście :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam takie ciasta na kefirze. Pięknie podane :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale pycha! Musi być wspaniałe :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam ciasta na kefirze, maślance :) Pięknie ci wyrosło, mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. czy na pewno 1 ŁYŻKA cukru waniliowego?

    OdpowiedzUsuń
  7. Pycha ja wczoraj takie robiłam ale nie z truskawkami tylko z bananami gruszką i borówkami amerykańskimi bylo pyszne☺

    OdpowiedzUsuń
  8. Pycha ja wczoraj takie robiłam ale nie z truskawkami tylko z bananami gruszką i borówkami amerykańskimi bylo pyszne☺

    OdpowiedzUsuń
  9. Wygląda super można dać rabarbar?

    OdpowiedzUsuń
  10. Czesc,
    a ile tych truskawek?
    dziekuje i pozdrawiam
    Ewa

    OdpowiedzUsuń
  11. Zakalec po całości mi wyszedl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj nie wiem co zrobiłaś/eś. Ja piekłam już kilka razy i zawsze było wypieczone i puszyste. Może za dużo owoców lub wina piekarnika.

      Usuń
  12. Piec z termoobiegiem czy Góra dół?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja piekłam i z termoobiegiem i góra dół i za każdym razem było ok.

      Usuń