.

piątek, 4 marca 2016

Szarlotka z galaretką

Jeśli lubicie tak jak ja szarlotki z dużą ilością jabłek to mam dla was łatwy i pyszny przepis. Ciasto dobrze się kroi i każdy kawałek zachowuje ładny kształt i się nie rozsypuje. Dobrze smakuje również na ciepło z bitą śmietaną i lodami.



Składniki:
  • Ciasto:
  • 350 g mąki pszennej typ 500 Młyn Kopytowa
  • 200 g masła
  • 1 jajko
  • 3 żółtka
  • 80 g cukru
  • 1 łyżeczka cukru waniliowego z wanilią
  • 3 łyżeczki proszku do pieczenia
  • Nadzienie:
  • 1,3 kg obranych jabłek
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 1 galaretka brzoskwiniowa
  • 3/4 szkl wody
  • cukier do smaku
Przygotowanie:
Ciasto:
Mąkę przesiać do misy miksera dodać zimne masło pokrojone w kostkę oraz pozostałe składniki. Końcówką do ucierania miksować na wolnych obrotach do połączenia się składników. Przełożyć ciasto na blat zagnieść i uformować kulę. Ciasto podzielić na pół. Blachę 24*33 cm wyłożyć na dnie papierem do pieczenia. Jedną część ciasta równomiernie rozprowadzić na blasze. Blachę i drugą część ciasta włożyć do lodówki. W tym czasie przygotować jabłka.
Nadzienie:
Jabłka zetrzeć na tarce na dużych oczkach. Na patelnię wlać wodę dodać jabłka, smażyć do miękkości  i odparowania nadmiaru płynu. Do gorących jabłek wsypać suchą galaretkę, cynamon i dosłodzić do smaku. Ostudzić.
Wyjąć blachę z lodówki nakłuć ciasto widelcem, wyłożyć zimne jabłka. Drugą część ciasta rozwałkować pomiędzy dwoma kawałkami papieru do pieczenia na wielkość blaszki i przełożyć na jabłka. Piec w 180 stopniach 45 minut. 


12 komentarzy:

  1. Wygląda ładnie i ciekawie :D Myślę, że wypróbuję ten przepis.

    OdpowiedzUsuń
  2. piekłam na tamte święta szarlotkę z dodatkiem galaretki, była bardzo pyszna:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda jak u Babci, pycha! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. czy to nie za dużo 3 łyż,proszku do pieczenia?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja dałam 3 łyżeczki ale możesz dać mniej i eksperymentować. Jednak pamiętaj ze w tym przepisie spora ilość jabłek wykładamy na surowe ciasto. Są przepisy z mniejszą ilością proszku ale wcześniej podpiekany spód. Ale eksperymentować można zawsze. :)

      Usuń
  5. Przepysznie wygląda <3 Uwielbiamy takie ciacha <3

    OdpowiedzUsuń
  6. Mmm, uwielbiam takie smakołyki! A miałam przestać jeść słodycze! :D
    Fantastycznie prowadzony blog! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. jak się cieszę ze trafiłam na Twój blog i na ten przepis :) dawno nie jadłam tak bardzo dobrej szarlotki :):) Najlepsze Ciacho !!! :):):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawet nie wiesz jak się cieszę , że mogłam cię uszczęśliwić. :)

      Usuń
  8. Robiłam to ciasto jest pyszne dziś znów zrobię polecam

    OdpowiedzUsuń