poniedziałek, 3 września 2018

Galaretka z jeżyn

W tym roku mam wyjątkowo dużo jeżyn. Szkoda by się zmarnowały więc jakoś trzeba je zagospodarować i zrobić zapasy na zimę. Po raz pierwszy zrobiłam z jeżyn dżem a w zasadzie można powiedzieć galaretkę. Przetarłam jeżyny przez gęste sitko przez co pozbyłam się wszystkich ziarenek i uzyskałam idealną galaretkę. Palce lizać.



Składniki:
  • 1 kg jeżyn
  • 0,5 szkl wody
  • 300 g cukru
  • 10 g pektyny 
Przygotowanie:
Jeżyny przepłukać i odsączyć z nadmiaru wody. Do garnka wlać wodę dodać jeżyny doprowadzić do wrzenia i gotować około 5-8 min aż jeżyny się rozpadną. Przelać na gęste sitko i przetrzeć. Płyn który otrzymamy ponownie zagotować. Wsypać cukier wymieszany z pektyną i mieszając gotować około 5 minut. Gorącą galaretkę przelać do wyparzonych słoików szczelnie zakręcić. Ułożyć słoiki do góry dnem. Po około 15 minutach odwrócić z powrotem. Pozostawić do ostudzenia i wynieść do spiżarni. 


3 komentarze:

  1. Pysznie wygląda ta galaretka. Takiego przepisu jeszcze nie spotkałem.

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam jeżyny, więc ten przepis świetnie wpisuje się w mój gust kulinarny!

    OdpowiedzUsuń