czwartek, 2 października 2014

Sałatka z ryżu jajek i kukurydzy

Jeśli chcecie zaskoczyć gości smakiem i połączeniem składników to polecam zrobić tą sałatkę. Co ważne robimy ją wcześniej i chowamy do lodówki do przegryzienia się smaków. Świetnie pasuje jako dodatek do pieczywa ale również do mięs.



Składniki:
  • 3 woreczki ryżu
  • 4 szt  jajka
  • 1 puszka kukurydzy
  • sól, pieprz do smaku
  • 4-5 łyżek majonezu
Przygotowanie:
Ryż ugotować w osolonej wodzie al dente, przelać wodą i odsączyć z nadmiaru płynu. Jajka ugotować na twardo i pokroić w drobną kosteczkę. Kukurydzę odsączyć na sitku. W misce wymieszać wszystkie składniki z majonezem. Doprawić do smaku solą i pieprzem. Przykryć sałatkę folią spożywczą włożyć na 3-4 godziny do lodówki do przegryzienia się smaków. Przed podaniem wyjąć ponownie wymieszać i jeśli jest za sucha dodać majonezu ewentualnie doprawić.





42 komentarze:

  1. Super. Lubię takie sałatki. Są pyszne. Pozdrawiam cieplutko :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo lubię takie sałatki

    OdpowiedzUsuń
  3. Alinko dzisiaj właśnie na taką sałatkę mam ochotę. Tak ładnie skomponowałaś kolorystycznie i smakowo... Po prostu pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Robię bardzo podobną sałatkę. Dodaję do niej jeszcze czerwoną paprykę oraz odrobinę sera żółtego. Wychodzi pycha!

    OdpowiedzUsuń
  5. Najlepsze smaki są w najprostszych kompozycjach:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Normalnie bym chętnie zjadła taką dziś na kolację, super

    OdpowiedzUsuń
  7. uwielbiam sałatki przygotowywać, jak również pochłaniać je! <3

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam takie połączenie jajek i ryzu. pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mmm jaka fajna ta sałatka! Super pomysł na wykorzystanie ryż :)

    OdpowiedzUsuń
  10. C Uwielbiam salatki z ryzem.ta wydaje mi sie bardzo prosta,tania i smaczna!Zrobie ja nalewno!!!

    OdpowiedzUsuń
  11. Może i smaczna,....- ale dla mnie sam ryż !!!!!!! stanowczo za dużo jego :-(((((((((((((

    OdpowiedzUsuń
  12. A ja dodaję jeszcze tuńczyka w sosie własnym i kiszonego ogórka pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  13. A czy zamiast majonezu można dodać coś innego?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możesz spróbować z jogurtem albo śmietaną ale jak to wyjdzie trudno mi stwierdzić. Może żeby nie zniszczyć to spróbuj odłożyć trochę i spróbować jak to będzie smakowało.

      Usuń
  14. Na pewno pyszna,ale zbyt dużo ryżu :) 3 woreczki toż to cała micha ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli potrzebujesz mniejszej ilości zrób z połowy. Nie widzę problemu :P

      Usuń
  15. Trzy woreczki ryżu to tylko 300 g czy to na pewno dużo na 4 jajka i puszkę kukurydzy????

    OdpowiedzUsuń
  16. 1 woreczek ryżu ,4 jajka, pół puszki kukurydzy to sa prawidłowe proporcje :) ja do tego dodaje jeszcze ananasa w kostkę pokrojonego i szykę lub wędzonego kurczaka :). Jeśli ktoś woli wersję bez mięska to można ominąć

    OdpowiedzUsuń
  17. Alu, zrobiłam dziś dla moich gości tę sałatkę w zmniejszonych proporcjach, dodając od siebie ząbek czosnku dla zaostrzenia! Wyszła wspaniała! ;) Długo w lodówce i w salaterce nie pobyła ;) Pozdrawiam i dziekuję za kolejny dobry przepis!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że kolejny raz się nie zawiodłaś. :) Nam też bardzo smakowała. Z czosnkiem to fajny pomysł. :) Pozdrawiam Cię serdecznie.

      Usuń
  18. Na pewno pyszna

    OdpowiedzUsuń
  19. Właśnie zrobiłam przed chwilką. Dałam dwa woreczki ryżu." Przegryza się" w lodówce. Zobaczymy jutro. Pozdrawiam :) Danuta

    OdpowiedzUsuń
  20. Dziś dodałam ogórka kiszonego, jest super! Pozdrawia :) Danuta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że sałatka smakuje. :) Pozdrawiam.

      Usuń
  21. Anonimowy31 maja, 2015

    a ja dodaję jeszcze rzodkiewkę i szczypiorek - pycha!!!

    OdpowiedzUsuń
  22. a ja czerwoną cebulkę pokrojoną w kosteczkę :) pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  23. Pyszne połączenie. Na moim stole od razu by zniknęła :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Zrobiona...zjedzona...pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Koniecznie muszę zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  26. A ja zrobiłam zgodnie z przepisem i wyszła wspaniała :-)

    OdpowiedzUsuń
  27. Do tej salatki dodaje paluszki SURIMI drobno pokrojone😊Jest super

    OdpowiedzUsuń
  28. A za miast ryżu można by dać kosme ryżowa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie znam komosy więc trudno mi powiedzieć. Zawsze można spróbować zrobić mniejszą porcję.

      Usuń
  29. A zamiast kukurydzy co mozna dac

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmmm nie wiem. Dla mnie to jest smaczne połączenie.

      Usuń
  30. ja dodaję jeszcze rzodkiewkę :)

    OdpowiedzUsuń