wtorek, 14 marca 2017

Strogonov

Nie wiem jak wy ale my bardzo lubimy treściwe dania jednogarnkowe. Do takich dań z pewnością można zaliczyć strogonova. Pyszne mięsko wołowe z dodatkiem warzyw. Ja podałam z zapiekaną bagietką z masłem czosnkowy. Pycha.


  • Składniki:
  • 1 kg mięsa wołowego
  • 2 łyżki masła klarowanego
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 cebula
  • 3-4 ogórki konserwowe
  • 250 g pieczarek
  • 0,5 papryki czerwonej
  • 1 łyżka suszonych pomidorów 
  • 1 łyżka koncentratu pomidorowego
  • 1 łyżka ketchupu
  • 2 listki laurowe
  • 5 kulek ziela angielskiego
  • 1 łyżeczka papryki słodkiej
  • 0,5 łyżeczki pieprzu ziołowego
  • szczypta papryki ostrej 
  • sól
  • pieprz kolorowy
  • 1 mała marchewka
  • kawałek selera
  • bulion warzywny lub mięsny
  • Do zagęszczenia: 
  • mąka pszenna
Przygotowanie:
Mięso włożyć na godzinę do zamrażarki, żeby się lekko zmroziło dzięki czemu łatwiej będzie nam je kroić. Mięso pokroić w paski.
Pieczarki pokroić w plasterki i podsmażyć na niewielkiej ilości masła klarowanego.
Paprykę i ogórki pokroić w słupki.
Rozgrzać masło klarowane i lekko podsmażyć pokrojoną w kostkę cebulę. Dodać pokrojone mięso, drobno pokrojony czosnek i podsmażać. Gdy całe mięso się podsmaży zalać bulionem dodać listki laurowe, ziele angielskie, pieprz ziołowy, suszone pomidory, paprykę słodką i ostrą, trochę soli, pieprzu,  marchewkę, seler i gotować do miękkości mięsa. Co jakiś czas przemieszać i w razie potrzeby podlewać bulionem. Powinno być tyle bulionu, żeby wszystko było zalane. Gdy mięso będzie prawie miękkie dodać świeżą paprykę, podsmażone pieczarki i dalej gotować do miękkości. Na końcu dodać przecier, ketchup, ogórki chwilę pogotować i zagęścić mąką rozmieszaną w zimnej wodzie. Doprawić do smaku.



11 komentarzy:

  1. Wygląda bardzo apetycznie. Nie dodawałam suszonych pomidorów, następnym razem dorzucę, i bez świeżej papryki robię . Miłego popołudnia :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda świetnie. Strogonov to coś co uwielbiamy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam serdecznie.
    Nigdy jeszcze nie robiłam strogonova a ten przepis bardzo mi się podoba i chciałabym wypróbować go w święta jako danie dla gości. Dlatego mam pytanie dla ilu osób jest mniej więcej porcja z przepisu i jeżeli chciałabym strogonova podać w drugie święto wieczorem to kiedy najlepiej go ugotować?
    Z góry dziękuję za odpowiedź.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak najbardziej polecam dla gości. Porcja dla około 10-12 osób. Wszystko zależy ile potrafią zjeść no i jak gęsty go zrobisz. Śmiało możesz zrobić w sobotę, przechowywać w lodówce wtedy się fajnie przegryzie. Proszę dać znać jak smakował.

      Usuń
  4. Bardzo dziękuję za tak szybką odpowiedź, idealnie z porcjami ponieważ wszystkich osób będzie 11.Super że można przygotować wcześniej, właśnie takiego dania szukałam. Odezwę się po świętach mam nadzieję że zupka mi się uda i gościom będzie smakować.

    OdpowiedzUsuń
  5. Zapomniałam jeszcze zapytać jakiego rodzaju mięsa wołowego najlepiej użyć?

    OdpowiedzUsuń
  6. Wyszło pyszne ! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się ciesze. Pozdrawiam i zapraszam do korzystania z kolejnych przepisów.

      Usuń
  7. Miałam odezwać się po świętach więc to czynię. Strogonova ugotowałam w sobotę, podałam gościom w drugie święto jako ciepłą kolację.Przepis jest czytelny i choć gotowałam tę zupę po raz pierwszy nie miałam z nią żadnych problemów. Goście chwalili i co niektórzy prosili o dokładkę. Bardzo dziękuję za wszystkie rady, pozdrawiam i na pewno będę korzystać z innych przepisów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę że smakował i że nie było problemu z przepisem. To dla mnie dużo znaczy. Oczywiście zapraszam do korzystania z innych przepisów i w razie potrzeby służę swoją pomocą. Pozdrawiam.

      Usuń