środa, 17 grudnia 2014

Rogaliki budyniowe

Rogaliki z budyniem obtoczone w mieszance cukru i cukru waniliowego domowej roboty klik . Są bardzo kruche, mocno waniliowe i pyszne. Z ciastem bardzo dobrze się "pracowało". Mają tylko jeden mały minus :) za szybko znikają. :). Te czarne kropeczki to ziarenka wanilii. :)



Składniki:
  •  Ciasto
  • 220 g mąki pszennej typ 500 Młyn Kopytowa
  • 110 g miękkiego masła
  • 95 g cukru
  • 5 g cukru waniliowego domowej roboty klik
  • 40 g budyniu waniliowego bez cukru
  • 2 żółtka
  • 2 łyżki mleka
  • Do obtoczenia
  • 2 łyżki cukru
  • 2 łyżki cukru waniliowego domowej roboty klik
Przygotowanie:
 Wszystkie składniki ciasta umieścić w misie miksera i zmiksować na jednolitą i zwartą masę. Uformować kulkę, zawinąć w folię spożywczą i włożyć na godzinę do lodówki. Wyjąć ciasto, odrywać po kawałku i formować małe rogaliki. Ułożyć na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Piec około 12-15 minut z termoobiegiem w 180 stopniach. Wyjąć i ciepłe rogaliki obtoczyć w mieszance cukru i cukru waniliowego. Ułożyć na metalowej kratce do wystudzenia.


Przepis od Kasi z Fotokulinarnie  Wigilia 2014 Świąteczne słodkości!

69 komentarzy:

  1. Nie widziałam takich ślicznych, delikatnych rogalików. Cudeńka Ci wyszły :) Aż mnie kusi, żeby sięgnąć po nie... A tu ekran :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten minus szybkiego znikania,akurat w tym przypadku jest dużym plusem:)to świadczy o doskonałym smaku:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo mi się podobają :-) Chętnie skusiłabym się i zjadła takiego rogalika :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pysznie wyglądają :-) takie pytanko: chodzi budyń w proszku z torebki a nie ugotowany prawda?

    OdpowiedzUsuń
  5. K.Gawlowski18 grudnia, 2014

    Czy może być inna mąka ? Nie mam dostępu do "mąki typ 500 Młyn Kopytowa" :-(

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo fajny przepis, wyglądają niczym półksiężyce :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bez proszku do pieczenia?

    OdpowiedzUsuń
  8. Dwa razy jesy podany cukier waniliowy?

    OdpowiedzUsuń
  9. Tam na końcu to cukier do obtoczenia (te dwie ostatnie pozycje trzeba zmieszać).

    OdpowiedzUsuń
  10. Rogaliczki pyszne, robiłam na święta, a po świętach była powtórka, tym razem zrobiłam kakaowe i te są jeszcze pyszniejsze.

    OdpowiedzUsuń
  11. Anonimowy05 maja, 2015

    Oooo matulu jak ja,bym to pochlonela!!!
    Taka nam okrutna chęć na coś słodkiego,a to,to to to normalnie wygląda jak poezja.Kurcze,jeszcze dwie godziny w pracy i naginam szpagatami do domu krecic rogala @_@

    OdpowiedzUsuń
  12. Anonimowy05 maja, 2015

    Czy jeśli zrobię rogaliki dzień wcześniej stracą na smaku i wyglądzie, czy nadal utrzymają świeżość?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nic się z nimi nie dzieje. To są kruche rogaliki więc są smaczne nawet kilka dni.

      Usuń
  13. Ja od świąt robiłam je chyba już z 10 razy, albo nawet i więcej, raz waniliowe, następnym razem kakaowe. Można je trzymać nawet kilka dni i nic się z nimi nie dzieje, są tak samo pyszne jak po upieczeniu. Dzisiaj znowu zrobiłam kakaowe, a wczoraj waniliowe. Część mrożę (i to wcale nie z tego powodu, że nie możemy ich zjeść, bo znikają w mig. Po prostu testuję większość ciastek jakie są po rozmrożeniu) i po rozmrożeniu są tak samo pyszne. Nawet robiłam je też z margaryny i stwierdziłam że z margaryny są nawet smaczniejsze, tak jakby bardziej kruche. Co tu dużo gadać są pyyyyyszne, a z białek robię makaroniki, pozdrawiam autorkę i dziękuję za wspaniały przepis.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. basia19 bardzo się ciesze, że zostałaś fanką tych rogalików i że Wam tak smakują. A jak robisz te kakaowe. Ile dodajesz kakao?

      Usuń
    2. Czy mozna pominac jajka? Ewentualnir je czyms zastapiac? Mam w domu malego alergika a mysle, ze Te cudenka bardzo by mu smakowaly😊

      Usuń
    3. Nie potrafię jednoznacznie odpowiedzieć czy można pominąć ale spróbować można. Jeśli chodzi o to czym zastąić też nie wiem. Ale w domu czym zastępujesz żółtka w wypiekach? Zrób eksperyment i upiecz z połowy. Ja doczytałam że żółtka można zastąpić musem jabłkowym. :-)

      Usuń
    4. Jajka można zastąpić bananami. Jedno jajko - pół banana

      Usuń
  14. Za pierwszym razem dodałam go za dużo i rogaliki wyszły trochę gorzkawe, ale następnym razem dałam mniej, czyli 1 dużą łyżkę kakao, ale mąki trzeba tyle samo odjąć, no i oczywiście budyń też kakaowy. Dzisiaj też zrobiłam kakaowe i tak na wadze to ta 1 łyżka ma 20 gr, czyli trzeba dać 200 gr mąki i 20 gr kakao. Spróbuj też zrobić na margarynie, na pewno nie pożałujesz, pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  15. Tylko wydrukuję przepis i już idę przygotować te cudeńka!

    OdpowiedzUsuń
  16. Mam pytanko, a co z proszkiem do pieczenia?

    OdpowiedzUsuń
  17. A ja nie mam termoobiegu? Ile i w jakiej temperaturze piec te rogaliki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bez termoobiegu też upieczesz. Musisz temperaturę i czas pieczenia dostosować do swojego piekarnika. Ciężko jest powiedzieć na 100% w jakiej i jak długo. Każdy piekarnik jest inny. Możesz sprawdzać podczas pieczenia.

      Usuń
  18. Ile sztuk rogalikow wychodzi z tego przepisu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zależy jak duże zrobisz rogaliki, ale to nie jest duża porcja.

      Usuń
    2. A pani ile zawsze z tego wychodziło? Bo nie wiem czy nie robić od razu podwójnej porcji :)

      Usuń
    3. Aniu nie pamiętam ile sztuk. Ale jak zrobisz z jednej porcji sprawdzisz jak smakują zawsze możesz dopiec. Na pewno jest ich więcej jak widać na zdjęciu.

      Usuń
  19. Jak długo je piec i w ilu stopniach bez termoobiegu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bez termoobiegu też upieczesz. Musisz temperaturę i czas pieczenia dostosować do swojego piekarnika. Ciężko jest powiedzieć na 100% w jakiej i jak długo. Każdy piekarnik jest inny. Możesz sprawdzać podczas pieczenia. Piecz w takiej temp jak zawsze pieczesz ciasteczka. Ja proponuję na 170 stopni i uważaj żeby za mocno się nie przypiekły.

      Usuń
  20. Właśnie upiekłam te budyniowe rogaliki :-) przepyszne, nie mogłam się opanować i próbowałam jeszcze ciepłe, kruche, delikatne, pyszne :-) mi wyszło ok 30 szt. z jednej porcji, ale zrobiłam mniejsze niż na zdjęciu i mąkę dałam typ 480 bo akurat taką miałam :-) naprawdę polecam piec te rogaliki, PRZEPYSZNE

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że rogaliki wyszły i że smakowały. Pozdrawiam.

      Usuń
  21. Witam. Proszę mi powiedzieć czy te rogaliki można przygotować z nadzieniem np. marmoladą? Przepis bardzo ciekawy i na pewno rogaliki przygotuje na weekend :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Raczej nie, to są kruche ciasteczka, nadzienie może spowodować że popękają. Ale zawsze można kilka spróbować z nadzieniem i upiec wtedy zobaczysz co z tego wyjdzie. Daj znać jeśli będziesz piec z nadzieniem jak to wyszło. Pozdrawiam.

      Usuń
  22. Czy musi byc ta maka?? Musze je upiec bo slina cieknie na ich widok:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmmm, jak masz pomysł czym ją zastąpić to rób eksperyment.Może mąka kokosowa lub migdałowa?

      Usuń
  23. A mnie ten cukier cały spadał i nie wyszły takie piękne jak na zdjęciu :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Czy można ciasto wyrobić dzień wcześniej i chłodzić w lodówce np całą noc?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można. Jak będzie za twarde to zostawić w temperaturze pokojowej i chwilkę poczekać przed formowaniem rogalików.

      Usuń
  25. Witam! Mam pytanie czy zamiast cukru waniliowego można dodać cukier cynamonowy? Pozdrawiam gorąco!

    OdpowiedzUsuń
  26. Zrobiłam! Pyszne ale spodziewałam się innego wyglądu ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No ale kształt rogalików jest zależny od tego jak uformujesz. :) Cieszę się, że smakują bo to jednak najważniejsze.

      Usuń
  27. Przed chwilą upiekłam, jednak ciasto wyszlo mi troszkę kleiste, poza tym przy przekładaniu rogalików z formy na talerz - niektóre się przerwały - powinnam chwilę zaczekać aż ostygną?
    I ostatnia rzecz to smak, według mnie za bardzo smakują surowym budyniem i skrobią.
    Ewentualnie proszę mi powiedzieć co zrobiłam źle. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli się ciasto kleiło mogłaś dosypać mąki. Jeśli się przerywały albo za cienko uformowane albo to wina zbyt małej ilości mąki i ciasto się nie połączyło. Hmmm smak budyniu trochę jest wyczuwalny ale nam to nie przeszkadzało.

      Usuń
  28. Co jesli mam budyn z cukrem? Dodac jeszcze dodatkowo cukier czy juz nie dodawac?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja był z odważonego cukru zabrała 1 łyżeczkę. Jeśli nie dodasz cukru rogaliki będą mdłe.

      Usuń
  29. Mi wyszło takie ciasto że w żaden sposób nie szloby go zmiksować, a jedynie wyrobić (unieść) dłońmi...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak masz mocny mikser czy robot to zmiksujesz wszystkie składniki. Później przekładasz na blat i zagniatasz rękami formując kulkę.

      Usuń
  30. Czy ktoś próbował robić takie rogaliki z maki bezglutenowej? I czy sie udały? I zamiast mas margarynę?

    OdpowiedzUsuń
  31. A można make kokosowe użyć. Jeśli tak to ile

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możesz spróbować na kokosowej ale nie umiem ci odpowiedzieć ile. Próbuj i dosypuj stopniowo tak zeby ciasto miało dobrą konsystencvję.

      Usuń
  32. Fajny przepis...musze i ja go wyprobowac....uwielbiam takie ciasteczka :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Czy można dodać nadzienie z dżemu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Raczej nie. Dodając dżem rogaliki będą pękać i nie zachowają ładnego wyglądu. Ja te rogaliki robię malutkie takie na raz, są bardzo kruche i podejrzewam, że by je nadziewać będzie spory problem. Ale zawsze można zrobić próbę i upiec kilka sztuk.

      Usuń
  34. A jak formowac rogaliki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odrywamy po kawałku ciasta i formujemy rogaliki w dłoniach.

      Usuń
  35. Jak zawijac czy walkujemy ciasto jak do zwyklych rogalikow

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odkrywamy po kawałku ciasta i formujemy rogaliki w dłoniach.

      Usuń
  36. A co z tym budyniem gotowany czy w proszku

    OdpowiedzUsuń
  37. Wyszły pyszne polecam😊

    OdpowiedzUsuń
  38. Anonimowy25 maja, 2019

    Po 18 min wciąż są trochę surowe w środku :( ciasto jest źle zrobione czy za gruba warstwa rogalików? Nie chce chc spalić...

    OdpowiedzUsuń
  39. Rewelacja😛szybkie w wykonaniu i w pieczeniu a smak obłędny ☺️robiłam dwie porcje jedne z budyniem waniliowym a drugie z czekoladowym.Super👍

    OdpowiedzUsuń
  40. Super! Właśnie dzisiaj zrobiłam. Dałam margarynę Palmę (z murzynkiem na etykiecie) . Jeden minus jest ich ...... za szybko znikają :D

    OdpowiedzUsuń
  41. Bardzo dziękuję za wspaniały przepis na rogaliki budyniowe. Dodałam 2 budynie i skórkę z pomarańczy. Wykrawałam literatką i kieliszkiem. Smak nieziemski.

    OdpowiedzUsuń