środa, 18 marca 2015

Terrina twarogowa

Taka przystawka sprawdzi się nie tylko na wielkanocnym stole, ale również w ciągu całego roku. Fajny pomysł dla gości, jak i na co dzień. Jednak najlepsza będzie latem, kiedy mamy świeże, pyszne i pachnące warzywa. 


Składniki:
  • 0,5 kg twarogu tłustego
  • 50 ml śmietany 18%
  • 100 g zielonego ogórka
  • 5-7 rzodkiewek
  • 50 g żółtego sera
  • 0,5 łyżeczki ziół dalmatyńskich
  • sól, pieprz do smaku
  • 3 łyżeczki żelatyny
  • 1/3 szkl wody
  • 200 g szynki konserwowej w plasterkach
Przygotowanie:
Twaróg zmiksować w blenderze. Przełożyć do miski dodać śmietanę, startą na dużych oczkach rzodkiewkę, ogórki pokrojone w drobną kostkę (bez skórki), żółty ser pokrojony w kostkę i zioła dalmatyńskie. Wymieszać i doprawić do smaku solą i pieprzem. W ciepłej wodzie rozpuścić żelatynę wlać do twarogu i wymieszać. Foremkę wyłożyć folią spożywczą i plasterkami szynki. Przełożyć masę serową i z góry również położyć plasterki szynki. Całość szczelnie owinąć folią i włożyć do lodówki, najlepiej na całą noc. Podać z pokrojonym szczypiorkiem i pomidorkami koktajlowymi.


Przepis z blogu Kotlet.tv 
Wielkanocne Smaki - edycja V
 

24 komentarze:

  1. Bardzo pomysłowe.Musi być pyszne;)

    OdpowiedzUsuń
  2. i ja myślę o czymś podobnym na święta:) Lekkie i pyszne:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię terrinę. Można wyczarować bardzo smaczne i piękne dania. Twoja terrina bardzo mi się podoba. Tak ładnie zrobiłaś i tak ładnie pokazałaś ją na zdjęciach :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale ładnie zaserwowałeś!

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajne danie, nie robiłam jeszcze takiego i nawet go nie jadłam :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Z wyglądu przypomina niektóre lody. Ciekawa opcja. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajne danie na świąteczny stół :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Co to są zioła dalmatyńskie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To mieszanka ziół. Kupisz w każdym większym sklepie firmy kotanyi.

      Usuń
    2. czym można je zastąpić ?

      Usuń
    3. Możesz dodać tymianek, bazylie, oregano wg Twojego smaku.

      Usuń
  9. Co zamiast żelatyny?Nie używam żelatyny w kuchni.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zamiast żelatyny możesz użyć agar lub karagen. Jednak w jaki sposób i w jakiej ilości nie odpowiem ponieważ nie używam ich w mojej kuchni. A czym zastępujesz w domu żelatynę?

      Usuń
  10. Czy można użyć gotowego zmielonego twarogu?
    Aleksandra

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że można. Ale ja bym wtedy dodała trochę więcej żelatyny.

      Usuń
  11. Rewelacja robiłam na święta i później jeszcze chyba ze trzy razy bo moja rodzinka się zajadała ;-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Foremka której Pani użyła to standardowa keksowka??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja użyłam małej aluminiowej foremki prostokątnej.

      Usuń
  13. ja robiłam na święta ...pyszne jest

    OdpowiedzUsuń
  14. rozumiem że śmietana 18% to kwaśna?

    OdpowiedzUsuń
  15. Moja synowa nie je mięsa więc zrobię z wędzonego łososia😊

    OdpowiedzUsuń
  16. Dziś znalazłam ten przepis i skorzystam z niego :)

    OdpowiedzUsuń