czwartek, 2 marca 2017

Bajaderki bakaliowe

Na grupie kulinarnej na fb natknęłam się na fajne kuleczki z bakali. A że w domu mam sporo bakali to długo nie czekałam by je zrobić. Są na prawdę pyszne. Z pełną świadomością można je również dać dzieciakom. Moja córka codziennie bierze po kilka sztuk do szkoły i sama się upomina bym nie zapomniała ich spakować. Ja dosłodziłam je miodem ale nie jest to konieczne. Jednak miód też jest zdrowy a to okazja by go przemycić chociaż troszkę.


Składniki:
Przygotowanie:
Orzechy, daktyle i śliwki zalać wrzątkiem. Przykryć i zostawić na około 40-50 minut. Po tym czasie zlać płyn a bakalie zmiksować. Masa będzie dosyć sucha więc stopniowo dolewać płynu z bakalii. Wsypać kokos dodać miód, olej kokosowy i wymieszać. Jeśli masa będzie zbyt sucha by uformować kuleczki dolać płynu. Ja w całości dolałam około 1 szklanki. Uformować małe kuleczki i obtoczyć w kokosie. Odłożyć na około 1-2 godziny by masa stężała. W wersji dla dorosłych można wlać trochę spirytusu.


Przepis od Ewelina Maćkiewicz-Cnota z moimi modyfikacjami.

6 komentarzy:

  1. Też chce takie !😊 pyszności 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Przestanę tu przychodzić, jeśli za każdym razem moja dieta będzie szła w odstawkę! Pocieszające, że przepis bliski Paleo, które stosuję:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przeapetyczne! Kradnę kilka :)

    OdpowiedzUsuń
  4. już z przepisu są smaczne a co dopiero w realu, mniam, mniam...

    OdpowiedzUsuń
  5. Robiłam na święta są pychotka.

    OdpowiedzUsuń
  6. W naszej części polski bajaderki jada się kwadratowe, oblane czekoladą i z kleksem z bitej śmietany, ale te wyglądają po prostu ślicznie! :)

    OdpowiedzUsuń