poniedziałek, 17 września 2018

Ciasto na maślance i oleju ze śliwkami

Do tego ciasta możecie wykorzystać wszystkie sezonowe owoce i zawsze będzie pyszne. Jest to szybkie i proste do zrobienia ciasto. Ja korzystam z niego bardzo często i jeszcze mi się nie zdarzyło, żeby mi się nie udało.



Składniki:
  • 3 duże jajka
  • 3/5 szkl cukru
  • 2 łyżeczki cukru w wanilią
  • 3 szkl mąki pszennej
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 szkl maślanki *
  • 3/4 szkl oleju
  • śliwki
Przygotowanie:
Jajka ubić z cukrami na puszysta masę. Zmniejszyć obroty miksera i miksując wlewać powoli maślankę na przemian z olejem. wyłączyć mikser wsypywać partiami mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenie i wymieszać na jednolitą masę. Ciasto wylać do formy 25*35 cm wyłożonej na dnie papierem do pieczenia. Wyrównać powierzchnię. Poukładać śliwki bez pestek skórką do dołu jedna przy drugiej. Włożyć do nagrzanego piekarnika na 180 stopni i piec około 50 minut. Zimne ciasto można oprószyć cukrem pudrem.
* Szklanka o pojemności 250 ml.
Można wykorzystać inne owoce sezonowe np truskawki, maliny, brzoskwinie, agrest itp.



8 komentarzy:

  1. Ciasto mojej babci. Uwielbiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajne i przepis nie wydaje się nawet bardzo trudny

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda na dosyć prosty przepis, trzeba przygotować i spróbować :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale pysznie wygląda, skorzystam z przepisu napewno.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda przepysznie:) ja zrobię wersję z jabłkami bo na śliweczki trzeba jeszcze trochę poczekać:)

    OdpowiedzUsuń