piątek, 7 lutego 2014

Pączki z nadzieniem kokosowym

Pyszne kokosowe nadzienie to doskonały zamiennik tradycyjnej marmolady. Takie pączki to coś co ja lubię. Nadzienie jest dosyć słodkie ale nam to nie przeszkadza raz w roku poszaleć z kaloriami można. 





Składniki:


  • 450 g mąki pszennej
  • 50 g kokosu
  • 50 g świeżych drożdży
  • 250 ml mleka
  • 120 g cukru
  • 100 g masła
  • 1/2 kieliszka spirytusu
  • 5 żółtek
  • 1 łyżeczka esencji waniliowej
  • Lukier
  • sok z połówki cytryny
  • cukier puder
  • olej do smażenia
  • kokos do posypania
  • krem kokosowy ala nutella
Przygotowanie:
 Do naczynia wlać szklankę letniego mleka dodać pokruszone drożdże, łyżeczkę mąki, łyżeczkę cukru i odstawić w ciepłe miejsce do wyrośnięcia. Gdy drożdże wyrosną dodać przesianą mąkę, kokos, żółtka utarte z cukrem, spirytus i esencję waniliową. Przerobić ciasto, dodać roztopione letnie masło i wyrabiać tak długo, aż ciasto będzie miało jednolitą i gładką konsystencje-około 20 min. Ciasto przykryć ściereczką i odstawić w ciepłe miejsce do podwojenia objętości. Odrywając po kawałku uformować z ciasta pączek o średnicy około 5 cm. Układać na stolnicy posypanej mąką do ponownego podrośnięcia. Smażyć w gorącym oleju z dwóch stron. Pączki wyjąć i odsączyć na ręczniku papierowym. 
Krem kokosowy rozmieszać i za pomocą rękawa cukierniczego z okrągłą końcówką nadziewamy pączki z boku wciskając do środka krem. Ciepłe pączki polukrować i posypać kokosem.
 Lukier ;do soku dodajemy tyle cukru pudru, aż uzyskamy lejący lukier.
Tłusty czwartek 2014Karnawałowe smażenieBardzo Tłusty Czwartek 2014
 

17 komentarzy:

  1. Pączki uwielbiają w mojej rodziny wszyscy oprócz mnie, ale twoje muszę przyznać wyglądają rewelacyjnie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pączki wyglądają przepysznie, a sam fakt nadzienia kokosowego sprawia że mi ślinka cieknie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kokosowe, mm.. muszą być smaczne :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jejejej.... ale pyszne pączusie. Aż mi ślinka leci :) Mam słabość do pączków ale jem jeden raz w roku (na tłusty czwartek) bez ograniczeń. Ale dzisiaj mogłabym od tej zasady odejść. Co za widok :)))

    OdpowiedzUsuń
  5. Z przyjemnością nominowałam Cię do Liebster Blog Award :) Pozdrawiam! http://pychotka23.blogspot.com/2014/02/liebster-blog-award.html Piękny blog :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pączków nie lubię ale do takich może bym się przekonała ;) ?

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie ma jak domowe pączki i jeszcze z tym kokosem, pycha

    OdpowiedzUsuń
  8. Cudowne te pączusie :)
    Poczęstuję się jednym, jeśli można :D

    OdpowiedzUsuń
  9. To kokosowe wnętrze do mnie przemawia, uwielbiam kokos pod każdą postacią:)

    OdpowiedzUsuń
  10. piękne! jestem kokocholiczką wiec idealnie dla mnie :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Jak Ciebie nie lubić,takie pyszne pączusie.Pączuś zjadłby takiego pączusia,a najlepiej od razu 2 pączusie-żarłok,nie smakosz.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ale pyszności:) Moja rodzinka uwielbia wszystko, co kokosowe. Chętnie wypróbuję Twój przepis.

    OdpowiedzUsuń
  13. Kokosowego nadzienia w pączkach jeszcze nie znałam, trzeba wypróbować http://przepis3.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Wow jakie piękne! No i najgorsze, że ze wspaniałym nadzieniem kokosowym... porywam kilka :)
    www.brulionspadochroniarza.pl

    OdpowiedzUsuń