środa, 26 lutego 2014

Pączki

To są najlepsze pączki jakie do tej pory upiekłam. A piekę już od kilku lat. Próbowałam już z kilku przepisów, jednak te wygrywają jednogłośnie. W tym roku oczywiście też zagoszczą w tłusty czwartek na moim stole. 


Składniki:

  • 0,5 kg mąki plus mąka do podsypania
  • 50 g świeżych drożdży
  • 250 ml mleka
  • 120 g cukru
  • 100 g masła
  • 1/2 kieliszka spirytusu
  • 5 żółtek
  • 1 łyżeczka esencji waniliowej
  • Lukier
  • sok z połówki cytryny
  • cukier puder
  • olej rzepakowy do smażenia
  • mieszanka kandyzowana
  • powidła śliwkowe lub konfitura z róży
Przygotowanie:
Do naczynia wlać szklankę letniego mleka dodać pokruszone drożdże, łyżeczkę mąki, łyżeczkę cukru, wymieszać  i postawić w ciepłe miejsce do wyrośnięcia. Gdy drożdże wyrosną dodać przesianą mąkę, żółtka utarte z cukrem, spirytus i esencję waniliową. Przerobić ciasto dodać roztopione letnie masło i wyrabiać tak długo, aż ciasto będzie miało jednolitą i gładką konsystencję -około 20 min. Ciasto przykryć ściereczką i odstawić w ciepłe miejsce do podwojenia objętości. Odrywając po kawałku uformować na ręce 'placek' o grubości około 1 cm, dodać łyżeczkę powideł i dokładnie zlepić. Układać na stolnicy posypanej mąką zlepieniem do dołu. Ponownie zostawić  aż pączki podrosną. Smażyć w gorącym oleju. Po włożeniu pączków do gorącego oleju w garnku lub frytkownicy zamknąć lub przykryć pokrywką, następnie odkryć, odwrócić pączki za pomocą patyczków do szaszłyków i dosmażyć z drugiej strony ale już w odkrytym garnku lub frytkownicy. Pączki wyjąć i odsączyć na ręczniku papierowym. Ciepłe pączki polukrować i posypać mieszanką kandyzowaną. 
Lukier: do soku dodajemy tyle cukru pudru, aż uzyskamy lejący lukier.
Ja pączki smażę we frytkownicy wtedy wiem, że mam stałą temperaturę. 



Tłusty czwartek 2014Bardzo Tłusty Czwartek 2014

13 komentarzy:

  1. Za pączkami nie przepadam ale te wyglądają kusząco :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja pączki uwielbiam...raz w roku. Usmażyłaś Alinko takie jak lubię :))))

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja też robię z bardzo podobnego przepisu:) I te pączki zawsze cieszą się największym wzięciem;))

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne! Uwielbiam pączki :)
    www.brulionspadochroniarza.pl

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo lubię pączki,Twoje są takie smaczne:)

    OdpowiedzUsuń
  6. wyglądają rzeczywiście apetycznie!

    OdpowiedzUsuń
  7. Wyglądają bardzo smacznie :) Może w przyszłym roku spróbuję zrobić z tego przepisu ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Porywam jednego, mega apetyczne ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wyglądają bardzo smakowicie :) Bardzo podobnie wyglądające jadłam dzisiaj u cioci, ale bez cukru na wierzchu i kandyzowanych owoców i były przepyszne, tylko dla mnie trochę za tłuste i szybko miałam dosyć :P

    OdpowiedzUsuń
  10. Zrobiłam! są przepyszne, puszyste, mięciutkie <3 polecam

    OdpowiedzUsuń