sobota, 14 marca 2015

Tort czekoladowy

 Od dłuższego czasu "chodził" za mną tort czekoladowy. Szukałam przepisu na coś nowego i znalazłam to cudo na blogu Moje pasje. Tort może nie jest, aż taki ładny jak u autorki ale smakiem powalił wszystkich. A o to mi właśnie chodziło, by było pysznie.
Zrobiłam małe modyfikacje według oryginału. 

Talerzyk na którym podałam tort z Porcelana Bogucice.




Składniki:
  • Biszkopt
  • 6 szt jajek (dużych)
  • 3/4 szkl cukru
  • sól szczypta
  • 1 kopiasta łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 szkl mąki pszennej
  • 1,5 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 2 łyżki kakao
  • 2 łyżki oleju
  • Krem 
  • 200 g czekolady gorzkiej
  • 100 g czekolady mlecznej
  • 500 ml kremówki 30%
  • 350 g masła
  • 1 łyżka cukru pudru
  • 2 łyżki spirytusu
  • Do naponczowania
  • 50 ml wiśniówki
  • 50 ml przegotowanej wody(zimnej)
  • wiśnie z nalewki(bez pestek)
  • Do dekoracji
  • wiśnie kandyzowane
  • płatki z białej czekolady
  • ozdoby z czekolady
Przygotowanie:
Biszkopt: 
Białka ubić na sztywno z solą, dodawać stopniowo cukier i ubijać aż białka będą sztywne i lśniące. Następnie dodawać kolejno po jednym żółtku i dalej ubijać aż masa będzie sztywna. Mąkę pszenną, ziemniaczaną, kakao i proszek do pieczenia przesiać przez sitko. Dodawać porcjami do masy jajecznej i delikatnie mieszać pod koniec dodać olej. Dno tortownicy o średnicy 24 cm wyłożyć papierem do pieczenia. Ciasto przelać do tortownicy, włożyć do nagrzanego piekarnika i piec około 45 minut w  180 stopniach. upieczony biszkopt wyjąć i wystudzić. Zimny biszkopt przekroić na trzy krążki.
Krem:
Dzień wcześniej kremówkę przelać do garnka dodać połamane czekolady. Mieszając podgrzewać na średnim ogniu do momentu aż czekolady się rozpuszczą (nie gotować). Zimną kremówkę włożyć na noc do lodówki. Miękkie masło z cukrem pudrem utrzeć mikserem do białości. Dodawać porcjami czekoladową kremówkę i miksować. Na koniec dodać spirytus.
Wiśniówkę wymieszać z wodą i naponczować biszkopt. Wyłożyć 1/3 kremu czekoladowego, ułożyć wiśnie. Przykryć drugim biszkoptem, naponczować, posmarować 1/3 kremu, ułożyć wiśnie. Przykryć trzecim biszkoptem. Boki i wierzch tortu posmarować i udekorować kremem. Boki i środek tortu obsypać płatkami czekolady. Schłodzić. Przed podaniem udekorować wiśniami i czekoladową dekoracją.



45 komentarzy:

  1. Powiem tak:
    czyste okrucienstwo wrzucac takie pysznosci na bloga, z samego rana, i to w sobote!
    Az mi zapachnialo z ekranu!
    :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie dlatego w sobotę, żebyś sobie upiekła. :)

      Usuń
  2. Pyszne ciacho, aż mi chęci narobiłas na taki kawałeczek do popołudniowej herbaty

    OdpowiedzUsuń
  3. Alu, jak z prawdziwej cukierni! ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniały torcik kochana :-) oj zjadłabym taki kawałeczek :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pyszny torcik!! :) wygląda świetnie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie wiem czy ktoś potrafi się oprzeć takiemu widokowi. Pięknie zrobiłaś, udekorowałaś i podałaś ten pyszny tort Alinko. Biorę kawę i jadę do Ciebie .... :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak dla mnie to ideał!

    OdpowiedzUsuń
  8. Jest równie piękny! Zjadłabym :)

    OdpowiedzUsuń
  9. oj przygarnęłabym kawałek.....albo i dwa:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dla mnie zostaw resztę :D

      Usuń
    2. Nie ma takiej opcji żebym cały oddała :) za bardzo mi smakuje. :)

      Usuń
  10. O Boże! Chcę go zjeść! Taki klasyczny i elegancki, ma w sobie to coś :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Jeżeli smakuje jak wygląda to prosimy zostawić choć resztki i okruchy dla nas

    OdpowiedzUsuń
  12. Pozdrawiamy i gratulujemy kulinarnego mistrzostwa...

    OdpowiedzUsuń
  13. pycha! ja bym na jednym kawałku nie skończyła:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Fantastyczny! Zjadłabym kawałek z wielką ochotą :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Wspaniały tort.Zamierzam upiec na urodziny syna,mam pytanie(może trochę głupie,ale wolę się upewnic;),czekoladową kremówkę należy oczywiście ubić,tak?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma głupich pytań. Dobrze, że pytasz bo tak jak w opisie, kremówki nie ubijasz tylko dodajesz porcjami do utartego masła. Kremówka będzie miała konsystencję serka homo. Pozdrawiam

      Usuń
    2. Ups.....to jednak dobrze ,że zapytałam.....dzięki serdeczne za odpowiedz:)POZDRAWIAM!Imprezka w sobotę,dam znać jak torcik sie udał i jak smakował:)

      Usuń
    3. Torcik się udał i smakował wybornie:)

      Usuń
  16. Hi, mam male pytanko. Wlasnie zrobilem twoje ciasto i jakos nie wyszlo. Mimo ze robilem dokladnie wedlug twojego przepisu, biszkopt wyszedl malo "puszysty" a krem stal sie troche twardy i "mokry". Smak byl doskonaly, ale optycznie niestety nie. Moze masz jakis typ aby ciast nastepnym razem sie udalo.
    Pozdrowienia
    Siegmund.

    OdpowiedzUsuń
  17. Hmm, ciężko jest mi coś doradzić jak nie widzę tego tortu. Co do puszystości biszkoptu to podstawa dobrze ubić i delikatnie wymieszać z mąką. Natomiast krem piszesz, że 'mokry". Tu mogę jedynie podejrzewać ale nie jestem pewna, że słabo utarte masło lub za szybko dodawana do utartego masła kremówka z czekolada, albo ta czekolada była zbyt zimna. Jeśli masz zdjęcie to proszę mi podesłać na maila będzie mi łatwiej coś powiedzieć. alaaa72@gazeta.pl

    OdpowiedzUsuń
  18. Witam. Czy kremowke trzeba trzymac w lodowce cala noc czy wystarczy pare godzin ??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najlepiej całą noc. Chyba, że lodówka bardzo dobrze chłodzi. Kremówka powinna byc zimna i mieć konsystencję budyniu.

      Usuń
    2. Dziekuje :-) torcik wyśmienity ;-)

      Usuń
    3. Bardzo się cieszę, że torcik smakował. Pozdrawiam.

      Usuń
  19. Witam,
    właśnie zrobiłam tort wg Pani przepisu, ale krem chyba się zważył... Jest jakis taki mokry i są dostrzegalne grudki. Przy próbie udekorowania tortu z tego "wyciskacza" wypływał oddzielnie płyn - także o zrobieniu zdobienia nie było mowy:-( Robiłam wszystko wg przepisu, tyle że zamiast spirytusu dodałam 2 łyżki wiśniówki. Masło było miękkie, a kremówka z czekolada zimna i gęsta. Co zrobiłam źle? Pozdrawiam KasiaB

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przy takich łączenia może być niestety kilka przyczyn i zdarza się najlepszym. Wg mnie mogło być źle utarte masło. Za duże porcje i za szybko dodawana kremówka z czekoladą, wolno lub za szybko ucierane. Szkoda, ale jeśli to coś pocieszy mi też już się kremy zwarzyły a czasami te które robiłam już wcześniej.

      Usuń
  20. Robiłam ten tort już parę razy,jest obłędny.teraz piękę ponownie,smakuje całej rodzince...pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że tort smakuje.

      Usuń
    2. Do takiego tortu można zrobić masę z kremówki i mascarpone? Ciasto czekoladowe nie będzie zbyt ciężkie dla tej masy?

      Usuń
    3. Ciasto to biszkopt wiec jest lekkie i puszyste. Można zrobić krem z kremówki i mascarpone jak lubisz.

      Usuń
  21. mozna ta kremowke z czekolada roztopic i tego samego dni zrobic tort czy dzien wczesniej trzeba ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możesz w tym samym dniu, ale śmietana musi być zimna.

      Usuń
  22. czy koniecznym jest dodanie spirytusu? ten tort mają jeść m.in. dzieci, więc chciałabym zrezygnować z alkoholu, poza tym nie lubię alkoholu w ciastach

    OdpowiedzUsuń
  23. Sprawdziłam i z czystym sumieniem polecam. Meeeeeeeeeega:)

    OdpowiedzUsuń
  24. Ja też spróbowałam i wyszedł przepyszny, aż rodzina cała rodzina wzięła dokładkę :)

    OdpowiedzUsuń
  25. A ja mam pytanie czy masło ma być miękkie bo wiadomo że jak masło miękkie a krem zimny to krem się zwarzy. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest w opisie napisane, ze masło miękkie. Masło trzeba utrzeć i dodawać porcjami kremówkę czekoladową. Jednak kremówka ma być zimna by nie ropzuszczała masła ale nie bezpośrednio po wyjęciu z lodówki.

      Usuń