piątek, 30 września 2016

Gulasz z kurczaka z cukinią i papryką

Jesień to czas papryki i cukinii, warto więc z tego korzystać. Dlatego też dzisiaj u mnie gulasz z piersi kurczaka ze sporą ilością papryki i młodziutkiej cukinii. Gulasz podałam z kaszą gryczaną i wierzcie mi był pyszny obiad. No a że ostatnio testuję garnek Fissler z kolekcji Profi Collection więc gulasz ugotowałam właśnie w tym garnku. Muszę powiedzieć, że coraz bardziej się do niego przyzwyczajam i jak na razie nie znalazłam żadnych minusów. Wszystkie warzywa do gulaszu kroiłam nożykiem Victorinox z którego również jestem bardzo zadowolona i tak jak jak zapewnia producent nożyk jest bardzo ostry.





Składniki:
  • 2 piersi z kurczaka (około 500 g)
  • 1 mała młoda cukinia
  • 1 papryka czerwona
  • 1 papryka żółta
  • 1 papryka biała
  • 1 cebula
  • 2 pomidory malinowe
  • 3 ząbki czosnku
  • 3 łyżki masła klarowanego
  • 250 ml bulionu warzywno drobiowego
  • Do smaku
  • sól himalajska
  • pieprz czarny
  • pieprz ziołowy
  • papryka wędzona słodka
  • papryka słodka
  • papryka ostra chili
  • imbir
  • kurkuma
  • natka pietruszki
Przygotowanie:
Piersi pokroić w średniej wielkości kostkę doprawić solą, pieprzem czarnym, ziołowym, papryką słodką i wędzoną. Wymieszać i odłożyć na około pół godziny do lodówki. W tym czasie pokroić warzywa w kostkę.
Dwie łyżki masła klarowanego rozpuścić na patelni dodać pokrojoną cebulę i lekko zeszklić. Dodać pozostałe pokrojone warzywa i podsmażać do momentu aż cały płyn odparuje. Warzywa przełożyć do garnka. Na patelni po warzywach rozpuścić jedną łyżkę masła klarowanego i podsmażyć pokrojone piersi i również przełożyć do garnka. Na patelnię wlać trochę bulionu podgrzać i wlać do garnka. Wlać resztę bulionu doprawić dodając również szczyptę ostrej papryki, imbir i kurkumę. Gulasz gotować do momentu aż warzywa będą miękkie a sos lekko zgęstnieje. Jeśli sos będzie zbyt rzadki, można zagęścić mąką rozmieszaną w zimnej wodzie i ponownie zagotować. Gulasz zdjąć z ognia i ponownie doprawić do smaku. Przed podaniem gulasz posypać pokrojoną natką pietruszki.
Gulasz można podać z pieczywem, kaszą gryczaną, ryżem lub z ziemniakami.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz