środa, 11 lipca 2018

Klopsy kalafiorowo jajeczne

W lodówce miałam kalafior i jakoś nie miałam pomysłu jak go wykorzystać. Więc zrobiłam klopsy z jajkiem oraz dodałam mieszankę przypraw do jajek. Jest w niej tyle różnych przypraw co bardzo wzbogaciło smak i aromat klopsów. Klopsy wyszły bardzo smaczne, więc polecam przy okazji braku pomysłu na jarski obiad.



 Składniki:
  • około 0,5 kg kalafiora
  • 2 jajka ugotowane na twardo
  • 1 jajko surowe
  • 1 średnia cebula 
  • 1 płaska łyżka masła klarowanego 
  • 2 łyżki bułki tartej
  • 3 łyżeczki przyprawy do jajek
  • sól do smaku
  • bułka tarta do panierowania
  • olej kokosowy nierafinowany do smażenia 
Przygotowanie:
Kalafior podzielić na różyczki i ugotować w osolonej wodzie al dente. Przelać na sitko i odsączyć z nadmiaru wody. Ostudzić. Ugotowane jajka obrać ze skorupki i pokroić w kostkę. Cebulę pokroić w kosteczkę i zeszklić na maśle na złoto.
Kalafior przełożyć do naczynia rozgnieść widelcem lub tłuczkiem do ziemniaków. Dodać cebulkę, jajka, bułkę tartą, przypraw, surowe jajko i wszystko razem wymieszać. Uformować klopsy obtoczyć w bułce tartej i smażyć z dwóch stron na złoto na oleju kokosowym.

3 komentarze:

  1. Dzięki za pomysł na dzisiejszy obiad

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam przepis na kotleciki jajeczne i takie z kalafiora, ale taki przepis to dla mnie nowość!

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda naprawdę pysznie. Chętnie spróbuje takiego dania w najbliższym czasie.

    OdpowiedzUsuń