poniedziałek, 2 listopada 2015

Modro kapusta ze słoika

Zdarza się u mnie tak i nie wstydzę się tego, że od czasu do czasu stosuję w mojej kuchni półprodukty. Czasami jest to brak czasu, chęci albo choroba. Tym razem w mojej kuchni zagościł słoik modrej kapusty od Ogródek Dziadunia. Kapusta jest tak smaczna, że postanowiłam się podzielić z wami tym przepisem. Nie zawsze udaje się kupić dobre przetwory bo są rozgotowane, zbyt kwaśne lub nie tak doprawione jak byśmy chcieli. Dla nas ta kapusta od teraz jest numerem jeden. Ma lekko kwaśną zalewę z wyczuwalną słodką nutą i jest idealnie doprawiona. Ja od siebie dodałam tylko cebulkę i boczek wędzony ale przyznaję, że sporo zjadłam wprost z słoika. Jeśli spotkacie w sklepie zachęcam do kupienia i spróbowania. Jest również możliwość zamówienia jej w sklepie online.



Składniki:
  • 1 słoik modrej kapusty Ogródek Dziadunia
  • 50 g wędzonego boczku
  • 0,5 średniej cebuli
  • 1 płaska łyżka masła klarowanego
Przygotowanie:
Kapustę przelać na sitko by ociekła z nadmiaru zalewy. Boczek i cebulę pokroić w drobną kostkę. Na patelni rozgrzać masło klarowane dodać cebulkę i chwilkę podsmażać. Zanim cebula się zrumieni dodać pokrojony boczek i całość mieszając podsmażamy. Nie smażymy zbyt długo, żeby boczek nie zrobił się twardy a cebula za mocno się nie zrumieniła. Odsączoną kapustę przełożyć do miski wlać gorący boczek z cebulą i wymieszać. 


6 komentarzy: