sobota, 3 maja 2014

Sałatka warstwowa z tuńczykiem

Sałatki warstwowe mało, że są smaczne to jeszcze ładnie wyglądają na stole. Często robię ją dla gości ale nie tylko. Do mojej sałatki wykorzystałam dwa rodzaje tuńczyka rozdrobnionego - w wodzie i oleju. Tuńczyki otrzymałam do testowania od firmy Graal za co serdecznie dziękuję. 



Składniki:
  •  1 puszka tuńczyka rozdrobnionego w wodzie Graal
  • 1 puszka tuńczyka rozdrobnionego w oleju Graal
  • 150 g sera żółtego gouda
  • 1 puszka groszku
  • 1 puszka kukurydzy
  • 1 pęczek szczypiorku
  • 4 jajka
  • Sos majonezowy
  • 6 łyżek majonezu
  • 1 łyżeczka musztardy sarepskiej
  • 3 łyżki śmietany kremówki
Przygotowanie:
 Jajka ugotować na twardo. Oddzielić białka od żółtek i zetrzeć na tarce. Ser żółty zetrzeć na tarce. Tuńczyki odsączyć z zalewy i wymieszać razem. Groszek, kukurydzę odsączyć z zalewy, szczypiorek drobno pokroić. Majonez wymieszać z musztardą i śmietaną. W naczyniu układać kolejno warstwy - żółty ser, groszek, połowa sosu, szczypiorek, białka, tuńczyki, kukurydzę, sos i żółtka. Sałatkę odłożyć do schłodzenia i przegryzienia się smaków.


17 komentarzy:

  1. U mnie ta sałatka często pojawia się na imprezach ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. na taką sałatkę bym się pokusiła nawet teraz ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię sałatki z dodatkiem tuńczyka!

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda smakowicie, na imprezę idealna :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetna sałatka. Często ją przygotowuję dla moich gości. Alu fantastycznie że ją pokazałaś w szklanej misce, bo tak pięknie wygląda.

    OdpowiedzUsuń
  6. bardzo lubię warstwowe sałatki:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak ja lubie taką sałatkę! już dawno jej nie robiłam, muszę przy najbliższej okazji ją przygotować :))

    OdpowiedzUsuń
  8. Też taką robię, baaardzo ją lubimy:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetna sałatka, idealna na spotkania rodzinne :)
    www.brulionspadochroniarza.pl

    OdpowiedzUsuń
  10. Robię tę sałatkę i baardzo ją lubię :)) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  11. bardzo dobra polecam!

    OdpowiedzUsuń
  12. Anonimowy22 maja, 2015

    ta sałatka jest pyszna, ja dodaję jeszcze warstwę z ogórka konserwowego/kiszonego ;)

    OdpowiedzUsuń