wtorek, 24 maja 2016

Ogórki małosolne na sucho

Od dłuższego czasu coraz częściej spotykam się z ogórkami małosolnymi kiszonymi na sucho czyli bez zalewy. Nie była bym sobą gdybym tego nie wypróbowała. Zrobiłam małą ilość bo nie wiedziałam jak będą smakować no i nie ma co ukrywać cena jeszcze trochę wysoka. Ale ogórki w smaku trochę inne jak z zalewy ale jak dla mnie smaczne. I co najbardziej mnie urzekło to to, że są bardzo chrupiące a takie właśnie lubię najbardziej.



Składniki:
  • 0,5 kg ogórków gruntowych małych
  • 1 płaska łyżeczka soli morskiej
  • kawałek korzenia chrzanu
  • mały liść chrzanu
  • kilka gałązek zielonego kopru
  • 3 ząbki czosnku ( z łupiną)
Przygotowanie:
Ogórki umyć i delikatnie ściąć końcówki. Czosnek razem z łupinką przekroić na pół. Do grubego i szczelnego woreczka zamykanego strunowo włożyć ogórki, koper, liść chrzanu, czosnek i wsypać sól. Woreczek zamknąć i delikatnie wymieszać. Ponownie otworzyć by wypuścić nadmiar powietrza. Woreczek z ogórkami włożyć na 4-5 godzin do lodówki. Po tym czasie wyjąć i pozostawić w ciepłym miejscu na minimum 24 godziny. Dłużej trzymane ogórki w ciepłym będą trochę bardziej ukiszone. Ja trzymałam 36 godzin.


12 komentarzy:

  1. też mam na nie chrapkę, kupiłam dziś ogóreczki, ale zapomniałam o chrzanie, więc muszą poczekać trochę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja dałam trochę chrzanu ze słoika :) też wyszły :)

      Usuń
  2. muszę spróbować! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wstyd się przyznać, ale nie słyszałam o tej metodzie! Też lubię twarde, chrupiące ogórki, a z zalewy wychodzą różnie. Te wyglądają na świeżutkie i takie w sam raz do podgryzania. Z pewnością przepis wart wypróbowania jako ciekawostka i alternatywa dla tradycyjnego kiszenia. Biegnę po ogórki : )

    OdpowiedzUsuń
  4. Super! Na pewno wypróbuję! :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Tak mnie ten sposób zaciekawił,że musiałam zrobić.Efektu narazie nie znam,bo ogórki są jeszcze w lodówce i choć ja wolę kiszone,niż małosolne,to nie mogłam oprzeć się przepisowi:)))

    OdpowiedzUsuń
  6. a w czym innym mogą być ogórki bo nie mam takiego woreczka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możesz użyć woreczka na mrożonki lub taki grubszy. I szczelnie zawiązać.

      Usuń
  7. A moje miękną, dlaczego?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jestem pewna, ale może to być wina ogórków. Za dużo nawozów lub odmiana, która nie nadaje się do kiszenia.

      Usuń
  8. Robiłam 4 razy, dwa razy dobre i dwa razy obślizgły - podobnie jak to robią wędliny
    No i miękną, niestety ogórki z marketu. Poczekam na swojskie ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No niestety nadmiar chemi powoduje, że ogórki miękną. Tak samo nie każda odmiana nadaje się do kiszenia. :)

      Usuń