wtorek, 10 stycznia 2017

Surówka na wodzie mineralnej

Wypróbowałam już kilka przepisów na surówkę z białej kapusty. Jednak zawsze problemem było, żeby ją do smakować gdyż podane proporcje np pół główki kapusty czy sól do smaku nie zawsze szły w parze . Od teraz mam przepis idealny i nie muszę kilka razy doprawiać, żeby uzyskać ten wymarzony smak. Surówka "podbije" wasze kubki smakowe.

Zapraszam na surówkę z czerwonej kapusty klik.
 

Składniki:
  • 1 kg białej kapusty poszatkowanej
  • 80-100 g marchewki
  • 30-50 g cebuli
  • Zalewa:
  • 1 szkl wody mineralnej gazowanej
  • 0,5 szkl cukru
  • 0,5 szkl oleju
  • 1/4 szkl octu 10%
  • 1 łyżka soli morskiej
  • ewentualnie trochę pieprzu
Przygotowanie:
Kapustę przełożyć do miski. Dodać pokrojoną w drobną kostkę cebulę i marchewkę startą na dużych oczkach.
Składniki zalewy dokładnie wymieszać. Wlać do kapusty, wymieszać i odłożyć na 2 godziny. Od czasu do czasu surówkę przemieszać.
Surówkę można przełożyć do słoików włożyć do lodówki i przechowywać przez około 5-6 dni a nadal będzie smaczna.


5 komentarzy:

  1. zawsze jestem zdania że klasyczne przepisy trzeba przerabiać pod siebie. Na pewno świetnie smakuje

    OdpowiedzUsuń
  2. Niestety cukier nie potrzebny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie potrzebny gdyż bez cukru jest inny smak. a proporcje które podałam dla nas są idealne. Jednak można przepis modyfikować.

      Usuń
  3. łyżka soli -to oznacza że ma być płaska czy czubata i czy sól może być zwykła-pewnie moze ale czy ilość taka sama (pytam bo może ta morska jest bardziej słona niż kamienna)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Normalna łyżka soli. Jeśli nie używasz morskiej daj kuchenną możesz dać początkowo płaską i po jakimś czasie można zawsze dosolić. W mojej kuchni sól kamienną używam tylko do przetworów więc ile tej powinnaś dać nie wiem.

      Usuń