czwartek, 12 stycznia 2017

Babka pomarańczowa

Dawno nie było u mnie babki. Miałam ochotę na taką "mokrą" chociaż te piaskowe też lubię. Zrobiłam babkę z dodatkiem soku pomarańczowego i polałam dla wzbogacenia smaku i aromatu ponczem pomarańczowym. Szybko znikła więc musiała być dobra. 



Składniki:
  • 1 szkl mąki pszennej 
  • 0,5 szkl mąki krupczatki
  • 0,5 szkl maki ziemniaczanej
  • 2,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 200 g masła
  • 1 szkl cukru pudru
  • 4 jajka
  • 0,5 szkl soku z pomarańczy Victoria Cymes
  • skórka z 2 pomarańczy
  • Poncz pomarańczowy:
  • 3 łyżki cukru pudru
  • 7 łyżek sok z pomarańczy Victoria Cymes
  • 2 łyżki ekstraktu pomarańczowego 
Przygotowanie:
Miękkie masło utrzeć z cukrem pudrem. Do utartego masła dodawać po jednym jajku i cały czas ucierać. Mąki przesiać razem z proszkiem do pieczenia. Dodawać na przemian z sokiem pomarańczowym i ucierać na wolnych obrotach do połączenia się składników. Na końcu dodać skórkę pomarańczową i wymieszać.
Ciasto przelać do silikonowej formy i piec gór-dół w 170 stopniach około 45 minut do suchego patyczka. Po wyjęciu z pieca zostawić babkę na około 8-10 minut w formie następnie wyjąć i jeszcze ciepłą babkę polać z wierzchu ponczem. Ostudzić.
Poncz: wszystkie składniki dokładnie wymieszać.
*Formę metalową wysmarować i wysypać bułką tartą.



6 komentarzy:

  1. Babka pomarańczowa jest niesamowicie aromatyczna.Bardzo ją lubię.

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepiękna, można użyć sok innej firmy bo takiego nie widziałam jeszcze, pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możesz użyć ale jak spotkasz w sklepie soki z tej firmy polecam bo są pyszne i bez cukru.

      Usuń
    2. Taki soczek jest w Dino 😉

      Usuń
  3. Świetny przepis na pewno spróbuję

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny blog i przepisy :)
    Pozdrawiam serdecznie i zapraszam do mnie https://magia-zdobienia.blogspot.com/ ;)

    OdpowiedzUsuń