poniedziałek, 13 listopada 2017

Wafle z masą z suchego mleka i bakaliami

Takie wafle robiły nasze babcie i prababcie. Ja od czasu do czasu nadal przygotowuję na deser te wafelki jednak już je trochę modyfikuję i dodaję różne bakalie. Tym razem połączyłam z nerkowcami i ze słonymi pistacjami, wyszło super.


Składniki:
Przygotowanie:
Masło, wodę, cukier i kakao rozpuścić i zagotować. Zdjąć z ognia i pozostawić do przestudzenia.
Do jeszcze letniej masy wsypać mleko i wymieszać na jednolitą masę. Wsypać żurawinę, nerkowce, pistacje i ponownie wymieszać. Na pierwszy wafel rozsmarować połowę masy, przykryć waflem, rozsmarować resztę masy i przykryć trzecim waflem. Całość owinąć folią i z góry lekko obciążyć. Pozostawić w chłodnym miejscu na kilka godzin aż masa całkowicie stężeje.
Czekoladę i olej kokosowy rozpuścić w kąpieli wodnej. Pozostawić do przestudzenia. Zimną ale płynną czekoladą posmarować wierzch wafla i posypać siekanymi pistacjami. Ponownie odłożyć do schłodzenia. Przed podaniem pokroić na kawałki.






6 komentarzy:

  1. Uwielbiam takie przekładańce ! Te muszą być pyszne !!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Pamiętam! Moja mama robiła podobne, gdy byłam dzieckiem! O jaaaa! Mniam. Pomyśl, co czuję, będąc na diecie... www.igortreneronline.pl - widzisz co ja muszę znosić? :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam! Wyglądają przepysznie!!

    https://buszujwkuchni.com- zapraszam :))

    OdpowiedzUsuń
  4. Gdzie można kupić to masło?

    OdpowiedzUsuń