wtorek, 29 stycznia 2019

Ciasto mocca z orzechami

Długie i ponure zimowe wieczory mogą się stać dużo bardziej przyjemne z filiżanką pachnącej kawy i pysznym kawałkiem domowego ciasta. Tak też w mojej głowie narodził się ostatnio przepis na rewelacyjne ciasto z orzechową wkładką i delikatnym rozpływającym się kremem kawowym. Za długo się nie namyślajcie tylko zróbcie zakupy i do pieczenia.
Duży wybór kaw znajdziecie w sklepie Konesso.








Składniki:
  • Biszkopt:
  • 5 jajek L
  • 5 łyżek cukru
  • 5 łyżek mąki pszennej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • Wkładka orzechowa:
  • 4 białka
  • 130 g cukru
  • 150 g orzechów włoskich
  • 4 łyżki wiórków kokosowych
  • 1 płaska łyżka mąki pszennej
  • 1 płaska łyżka mąki ziemniaczanej
  • 1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia 
  • Krem kawowy:
  • 500 ml kremówki 36%
  • 500 g mascarpone
  • 4 łyżki cukru pudru
  • 100 ml mocnego naparu z kawy mielonej
  • 50 ml wódki
  • Do nasączenia i kremu:
  • 4 łyżki kawy mielonej
  • 250 ml wrzątku
  • 50 ml wódki
  • 2 łyżki cukru
Przygotowanie:
Biszkopt:
Białka ubić na sztywno z cukrem. Dodawać po jednym żółtku i ubijać tak długo, aż masa będzie sztywna. Mąkę i proszek do pieczenia przesiać przez sitko, stopniowo dodawać do masy i ubijać na najwolniejszych obrotach lub wymieszać silikonową łopatką. Masę przelać do formy 25*36 cm na dnie wyłożonej papierem do pieczenia i wyrównać. Piec w 180 stopniach około 25-30 minut. Po upieczeniu ostudzić i przekroić wzdłuż.
Wkładka orzechowa:
Orzechy grubo posiekać przełożyć do miski wsypać wiórki kokosowe, mąki, proszek do pieczenia i wymieszać.
Zimne białka ubić na sztywno z cukrem. Do ubitych białek wsypać mieszankę orzechową i delikatnie wymieszać. 
blaszkę o tym samym wymiarze co na biszkopt wyłożyć na dnie papierem do pieczenia. Równomiernie rozsmarować masę. Piec w 160 stopniach około 30 minut.
Krem:
Składniki na krem powinny być zimne. Umieścić wszystkie w misie miksera i zmiksować na gęsty krem.
Kawę przygotować najlepiej w zaparzaczu i ostudzić.
Odlać 100 ml zaparzonej kawy do kremu. 
Do reszty wsypać cukier wlać wódkę i wymieszać.
Pierwszy blat biszkoptu nasączyć kawą z wódką. Posmarować kremem, przykryć wkładem orzechowym, posmarować kremem, przykryć drugim biszkoptem. Na wierzchu rozsmarować cienką warstwę kremu. Resztę kremu nałożyć za pomocą szprycy. Na górze ciasto lekko posypać kawą mieloną.

 



23 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. Spróbowałabym, ale mam wrażenie, że nie poradziłąbym coś takiego zrobić:( Szkoda, bo wygląda cudnie.

      Usuń
  2. Mniam! Pyszności! Dawno nie robiłam u siebie jakiegoś bardziej skomplikowanego ciasta, czas chyba to nadrobić!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nie jest skomplikowane ciasto. Wręcz bardzo łatwe do zrobienia.

      Usuń
  3. Ciasto wygląda naprawdę smacznie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Idealne połączenie :) Kawowe i orzechowe wypieki ubóstwiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda nieziemsko apetycznie. Na taki grzeszek można się skusić ! <3

    OdpowiedzUsuń
  6. wygląda bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciasto wygląda nieziemsko i chętnie spróbuję wykonać je na weekend, bo kawa i orzechy to najlepsze połączenie smakowe jakie można sobie wyobrazić. Na pewno ciasto jest warte wysiłku.
    Pozdrawiam
    Autorka strony Fotoludki.pl - bloga modowego.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ależ pięknie wygląda. Musi być przepyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  9. A co z tym wkładem orzechowym ? Mój siedzi już 45minut w piekarniku jest nadal mokry nie da się odkleić od papieru wszystko się rozpada ... Co jest nie tak ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mam pojęcia co się stało.Jak się rozpada to przyłożyć gorą do kremu i potem zdjąć papier.

      Usuń
  10. Anonimowy24 maja, 2019

    Mam ochotę upiec to ciasto, ale pamiętam,że kiedyś robiłam podobny krem z mascarpone, śmietaną i zaparzoną kawą i musiałam wyrzucić, bo się rozwarstwił

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja uwielbiam takie ciasta tylko dekorowanie ciast mi nie wychodzi.

    OdpowiedzUsuń
  12. Placek bardzo dobry dość mocno czuć kawe jest lekki i bardz szybko znika ze stołu

    OdpowiedzUsuń
  13. A czy można zrobić ciasto bez alkoholu. U mnie nikt nie lubi tego,a do tego jest w rodzinie dużo dzieci.

    OdpowiedzUsuń
  14. Ciasto pyszne ,robiłam parę razy.Co prawda nie udekorowałam tak ładnie ,bo nie umiem ,ale smaku tego pysznego ciasta to nie zmieniło

    OdpowiedzUsuń
  15. Robiłam już to ciasto z tego przepisu i jest wyśmienite, teraz chcę zrobić w formie tortu, czy w tortownicy o średnicy 26cm będzie ok? Nie chciałabym żeby wyszedł za niski. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń