czwartek, 30 stycznia 2020

Tort czekoladowy z ptysiami

Wiedzieliście o tym, że firma Brześć ma w swojej ofercie gotowe ptysie? Ja nie wiedziałam ale jak wpadły w moje łapki to musiałam je wypróbować i wykorzystać w mojej kuchni. Zrobiłam czekoladowy tort z ptysiami które nadziewałam bitą śmietaną. No i udało mi się zaskoczyć domowników i gości zarówno pomysłem jak i smakiem.

Składniki:
  • Biszkopt kakaowy:
  • 3 jajka
  • 3 łyżki cukru
  • 2 kopiaste łyżki mąki pszennej
  • 1 łyżka kakao
  • 0,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • Masa czekoladowa:
  • 500 ml śmietany kremówki 30%(300 + 200ml)
  • 250 g mascarpone 
  • 200 g czekolady
  • 2 łyżki cukru pudru
  • 100 ml wrzątku
  • 4 łyżeczki żelatyny
  • 50 g posypki czekoladowej
  • Dodatkowo:
  • 5-6 ptysi Brześć
  • 200 ml zimnej kremówki
  • 1 łyżka cukru pudru
  • kakao do oprószenia 
Przygotowanie:
Biszkopt:  Białka ubić na sztywno, dodać cukier, żółtka i nadal ubijać tak długo, aż masa będzie sztywna. Mąkę, proszek do pieczenia i kakao przesiać przez sitko. Dodawać porcjami do masy jajecznej i powoli wymieszać lub ubijać na najwolniejszych obrotach mikserem. Wylać do tortownicy o średnicy 24 cm wyłożonej na dnie papierem do pieczenia. Piec około 20 minut w 180 stopniach. Po upieczeniu biszkopt ostudzić.
Masa czekoladowa:
200ml kremówki podgrzać ale nie zagotować. Zdjąć z ognia dodawać porcjami drobno pokrojoną czekoladę i wymieszać. Pozostawić do ostudzenia nie zapominając by od czasu do czasu śmietanę przemieszać. 
Zimną kremówkę (200 ml) ubić na sztywno z cukrem pudrem. W ptysiach zrobić niewielkie dziury i za pomocą szprycy nadziać bitą śmietaną.
Gdy czekoladowa śmietana będzie zimna i zacznie tężeć ubić na sztywno resztę kremówki-300ml razem z mascarpone i cukrem pudrem. Gdy śmietana będzie sztywna dodawać porcjami czekoladową śmietanę i ubić na sztywno. Na końcu wlać ciepłą nie gorącą rozpuszczoną żelatynę i wsypać czekoladową posypkę. Masę czekoladową wylać na biszkopt i zanurzyć w niej nadziane ptysie. Odłożyć do stężenia przed podaniem oprószyć kakao.


 Przepis na masę czekoladową  znalazłam u Kasi.




5 komentarzy:

  1. Bardzo lubię takie torty. Są pyszne i mają wspaniały wygląd. Uwielbiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Tort i ptysie, dwa smakołyki w jednym :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny pomysł na torcik :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zrobiłam i tylko dodam, że smak ma jeszcze lepszy niż wygląd, więc kto się zastanawia, niech robi:D

    OdpowiedzUsuń