środa, 14 maja 2014

Pierogi z dynią i soczewicą

Może dla niektórych to będzie dziwny farsz. Ale mimo wszystko zachęcam do wypróbowania. Pierożki podpiekłam dzięki czemu miały chrupiącą skórkę i nabrały wyrazistego smaku. Dodatkowo polałam  zrumienioną cebulką. Było pysznie.


Składniki:


  • Ciasto na pierogi
  • 0,5 kg mąki pszennej
  • 1 żółtko
  • 1 płaska łyżka masła
  • 230 ml ciepłej wody
  • 0,5 płaskiej łyżeczki soli
  • Farsz
  • 400 g dyni
  • 1/4 szkl soczewicy czerwonej
  • 0,5 cebuli
  • 1 ząbek czosnku
  • Do smaku
  • kurkuma Kamis
  • imbir Kamis
  • ognista mieszanka przypraw w młynku Kamis
  • sól morska prowansalska Kamis
  • pieprz
Przygotowanie:
 Farsz: soczewicę przepłukać, zalać wodą, ugotować do miękkości i odsączyć na sitku z nadmiaru płynu. Cebulę, czosnek pokroić i zrumienić na oleju, dodać ugotowaną odsączoną soczewicę i startą dynię. Całość podsmażać na niewielkim ogniu do momentu aż dynia będzie miękka. Ostudzić i doprawić do smaku doprawiamy dosyć pikantnie. 
Ciasto na pierogi: Do misy z robota wsypać mąkę dodać żółtko, masło, sól i ciepłą wodę. Na wolnych obrotach wyrabiać ciasto tak długo aż będzie miało jednolitą konsystencję. Wyjąć, uformować kulkę i na pół godziny przykryć miseczką żeby ciasto odpoczęło. 
Ciasto rozwałkować na grubość 3 mm i za pomocą urządzenia do pierogów lub szklanki wykroić kółka. Na środek nałożyć zimny farsz i dokładnie zlepić. Pierogi wrzucić na osolony wrzątek i gotować około 7-8 od wypłynięcia. Podpiec na oleju i polać zrumienioną cebulką.
 

7 komentarzy:

  1. Robiłam jesienią podobne :) były naprawdę pyszne, teraz mam na nie ochotę :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Z takim farszem to ja pierogów nie jadłam. Ciekawa jestem jak smakują :)
    www.brulionspadochroniarza.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. Z takim farszem się jeszcze nie spotkałam, musi być bardzo ciekawy w smaku :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pierogi z soczewicą znam i czasem robię, ale z dynią już nie. Wyglądają fantastycznie:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny pomysł na farsz:) wypróbujemy.

    OdpowiedzUsuń
  6. Pierwszy raz widzę taki farsz, ale wygląda na całkiem smaczny :)

    OdpowiedzUsuń