piątek, 4 sierpnia 2017

Małosolne w plasterkach

Zawsze robiłam małosolne i kiszone ogórki w całości. W tym roku zrobiłam na próbę 3 słoiczki z ogórkami pokrojonymi w plasterki, które znalazłam u Anety. Powiem Wam, to jest strzał w dziesiątkę. Ogórki chrupiące i super sprawdzają się na kanapki. Oczywiście w najbliższym czasie będzie zakup ogórków i zrobię kolejne słoiki.


Składniki:
  • ogórki gruntowe dowolna ilość
  • chrzan
  • czosnek
  • koper
  • Zalewa:
  • 1 litr gorącej przegotowanej wody
  • 1 łyżka soli kamiennej
Przygotowanie:
Ogórki zalać zimną wodą i zostawić na około 1-2 godziny. Po tym czasie ogórki umyć.
W tym czasie gdy ogórki się moczą umyć i wyparzyć słoiki oraz przygotować kawałki chrzanu, ząbki czosnku i koperek. 
Ogórki pokroić w około 0,5 centymetrowe plasterki. Do słoików wkładać naprzemiennie czosnek, plasterki ogórka, chrzan i koperek. 
Do gorącej wody wsypać sól, mieszać aż się rozpuści i gorącą zalewą zalać ogórki. Zakręcić słoiki i odstawić w ciemne miejsce. Na drugi dzień już mamy małosolne a po kilku dniach kiszone.
Na zdjęciach ogórki po 48 godzinach. Oczywiście część ogórków już skonsumowana.


3 komentarze:

  1. Nigdy takich nie robiłam, choc słyszałam o nich, ale wypróbuję

    OdpowiedzUsuń
  2. jak długo mogą stać w piwnicy ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tym roku zrobiłam je po raz pierwszy więc ciężko mi odpowiedzieć. Ale jak już się ukiszą to tak samo jak ogórki kiszone w całości.

      Usuń