poniedziałek, 1 sierpnia 2016

Chleb wieloziarnisty na krupczatce

Uwielbiam zapach i smak domowego pieczywa. Staram się chociaż raz w tygodniu upiec chleb w domu. Tym razem wypróbowałam chleb na krupczatce ze sporą ilością zdrowych i smacznych ziarenek. Kto tylko ma ochotę i wolny czas niech zabiera się za pieczenie, bo to bardzo prosty przepis i pyszny chleb.


Składniki:
  • 300 g mąki krupczatki
  • 200 g mąki pszennej typ 500
  • 3 łyżki ziaren słonecznika
  • 3 łyżki siemienia lnianego
  • 1 łyżka sezamu złotego
  • 1 łyżka sezamu czarnego
  • 2 łyżki pestek dyni
  • 1 łyżka nasion chia
  • 1 płaska łyżka soli morskiej
  • 2,5 łyżki cukru
  • 5 łyżek otrębów pszennych
  • 25 g drożdży świeżych
  • 500 ml ciepłej wody 
Przygotowanie:
W ciepłej wodzie rozmieszać drożdże z łyżką cukru i mąki pszennej. Odłożyć by zaczęły pracować. Mąki przesiać do misy miksera dodać pozostałe składniki i  końcówką do wyrabiania ciast (hak) miksować na wolnych obrotach około 10-12 minut. Ciasto przykryć pozostawić w ciepłym miejscu na około 1 godzinę do wyrośnięcia. Formę keksówkę o wymiarach 30*11 cm wysmarować i wysypać ziarnami. Przełożyć wyrośnięte ciasto, wyrównać, posypać ziarnami i ponownie pozostawić do wyrośnięcia na około 0,5 godziny. Piec w piekarniku nagrzanym góra-dół na 220 stopni i piec około 1 godziny. Po upieczeniu po 10-15 minutach wyjąć z formy i ostudzić na metalowej kratce.



20 komentarzy:

  1. Wygląda bardzo apetycznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie robiłam nigdy chleba z krupczatki. Zdjęcia są tak apetyczne, że koniecznie muszę spróbować.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale już daaaawno nie piekłam domowego chleba...

    OdpowiedzUsuń
  4. Chlebek upieczony ale strasznie wilgotny i troche za słodki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli wilgotny to albo za krótko wyrastał albo za krótko pieczony. Zawsze trzeba czas pieczenia ustalić dla swojego piekarnika. Za słodki, hmmm dziwne.

      Usuń
  5. Chlebek bardzo prosty i szybki w przygotowaniu. W smaku rzeczywiście słodkawy ... nie mniej już uszykowałam sobie mieszankę suchych składników na następny raz :)dałam mniej cukru i ciut więcej soli. Świetny przepis :)
    Pozdrawiam, Aneta.

    OdpowiedzUsuń
  6. Piekłam jest pyszny

    OdpowiedzUsuń
  7. Polecam.
    Jest pyszny.pieke czesto

    OdpowiedzUsuń
  8. W 220 to nie za dużo? Spiekł mi się bardzo

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No w moim piekarniku piekłam na 220. Ale zawsze trzeba wziąć pod uwagę to, że każdy piekarnik inaczej piecze.

      Usuń
    2. piekę w 200 st i 70 minut

      Usuń
  9. Jest super smaczniutki

    OdpowiedzUsuń
  10. Przepis genialny. Piekę go od kilku miesięcy. Dziś kolejne podejście, tym razem z mąką orkiszową zamiast pszennej i z dodatkiem pokrzywy. Dam znać jak wyjdzie 😊

    OdpowiedzUsuń
  11. Dzień dobry,
    mam pytanie: czy otręby pszenne można zastąpić płatkami owsianymi?
    Maria

    OdpowiedzUsuń
  12. Najlepszy przepis na chlebek ❤️

    OdpowiedzUsuń
  13. Za slony- zdecydowanie 1 plaska lyzka to za duzo

    OdpowiedzUsuń
  14. To już kwestia smaku, można dać mniej.

    OdpowiedzUsuń
  15. Wyszedł super ja z racji przypadkowego otrzymania krupczatka zrobiłem tylko z krupczatka jest bardzo dobry

    OdpowiedzUsuń