poniedziałek, 18 września 2017

Kluski na parze ze śliwkami

W sezonie śliwkowym nie może u mnie zabraknąć klusek na parze ze śliwkami. Tą wersję ja lubię najbardziej i staram się wykorzystać czas jesiennych zbiorów na maksa. Najlepsze są ze świeżymi śliwkami chociaż wiem, że są osoby które robią z mrożonymi śliwkami ale dla mnie to już nie to samo. Po sezonie robię kluski z twarogiem. Teraz jest mi jeszcze szybciej i łatwiej bo mam Multicooker Camry CR 6408 w którym można gotować na parze i tak też ugotowałam te kluski. Kluski wyszły bardzo puszyste, śliwki mięciutkie jednym słowem rozpływały się w ustach. 

Krótki przewodnik obsługi urządzenia można zobaczyć pod tym linkiem https://www.youtube.com/watch?v=V4wAUVDd2ZM
 
























Składniki:
  • 500 g mąki pszennej Młyn Kopytowa
  • 0,5 łyżeczki soli
  • 1 większe jajko
  • 2 łyżki masła
  • 5 łyżek zimnej wody
  • 3 łyżki cukru
  • 3/4 szkl mleka
  • 40 g drożdży świeżych
  • śliwki świeże
  • masło 
  • cukier brązowy
Przygotowanie: Mleko podgrzać w kruszyć drożdże, wsypać łyżeczkę mąki i pół łyżeczki cukru. Wymieszać i odłożyć, żeby drożdże zaczęły pracować i zrobił się zaczyn drożdżowy. Mąkę przesiać do misy miksera dodać sól, cukier, jajko, zimną wodę, rozpuszczone letnie masło, zaczyn drożdżowy i za pomocą miksera z końcówką do ciast drożdżowych wyrobić gładkie i elastyczne ciasto. Miksować na wolnych obrotach około 10 minut. Ciasto przykryć ściereczką i odłożyć do podwojenia objętości ciasta. Wyrośnięte ciasto podzielić na 12 części. Z każdej części uformować placek i na środek położyć śliwkę bez pestki. Dokładnie zlepić i na podsypanej mąką stolnicy ułożyć zlepieniem na spodzie. Przykryć ściereczką i odłożyć na około 15-20 minut do ponownego wyrośnięcia. 
Układać na sitku multicookera po cztery śliwki. Zamknąć pokrywę, za pomocą pokrętła ustawić czas i funkcję gotowania na parze "steam" i gotowe. Multicooker sam wyłączy się po upływie wyznaczonego czasu. 
Przed wyjęciem klusek trzeba pamiętać o odparowaniu urządzenia.
Przed podaniem kluski polać zrumienionym masłem i posypać brązowym cukrem. 

Po więcej informacji na temat Multicooker Camry CR 6408 tutaj.

4 komentarze:

  1. Idealnie nadziane! Smak dzieciństwa :)
    https://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak zwane kluchy na gaciach :D ja je paruję na bawełnianej ścierce naciągniętej na garnek z wrzątkiem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pierwszy raz słyszę taką nazwę "kluchy na gaciach". Ale nazwa fajna.

      Usuń
  3. Ooo, już wiem co jutro przygotuję na obiad ! :)

    OdpowiedzUsuń