wtorek, 19 sierpnia 2014

Zupa z cukinii z serkiem topionym

Zupy kremowe lubimy coraz bardziej. Są pożywne i według mnie mają bardziej wyrazisty smak od tradycyjnych. Dzisiaj proponuję sezonową ponieważ w ogródku nadal rosną młode cukinie. Pyszna zupa krem z cukinii z serkiem topionym z dodatkiem groszku ptysiowego.


Składniki:
  • 1 marchewka mniejsza
  • 1 pietruszka
  • 1 cebula średnia
  • 3 ząbki czosnku
  • 2 ziemniaki
  • 1 cukinia mniejsza
  • 1 łyżka masła
  • 1 l bulionu warzywnego
  • 80 g serka topionego kremowego
  • sól
  • pieprz
  • kurkuma
Przygotowanie:
Wszystkie warzywa oczyścić,umyć i pokroić w kostkę. W garnku roztopić masło dodać pokrojone warzywa i podsmażać około 5-10 minut na średnim ogniu od czasu do czasu mieszając. Uważając by masło się nie przypaliło. Warzywa zalać bulionem i gotować do momentu aż warzywa zmiękną. Pod koniec gotowania dodać pokrojony w mniejszą kosteczkę serek topiony. Zdjąć z ognia przestudzić i zmiksować blenderem na krem. Doprawić do smaku solą, pieprzem i dodać szczyptę kurkumy dla smaku i koloru. Przed podaniem ponownie podgrzać. Podać z groszkiem ptysiowym, grzankami lub bez dodatków.
  
Warzywa psiankowate 2014Warzywa psiankowate 2014







9 komentarzy:

  1. Bardzo lubię zupy. Kremy też ostatnio polubiłam :-) twoja wygląda pysznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękny kolor, taki słoneczny :) Zupka wygląda bardzo smakowicie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Alu zupy z cukinii jeszcze nie jadłam, ale słyszałam, że jest bardzo pyszna więc wypróbuję , bo Twoja wygląda pięknie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Z moim ukochanym groszkiem ptysiowym musiała być boska :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Alu, ja też lubię takie zupy. A dodatkowym mich atutem jest to, że można z nich wydobyć piękny kolor. Tak jak u Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja też jeszcze nie robiłam zupy z cukinii:) Ale wszystko przede mną!

    OdpowiedzUsuń
  7. Wspaniale wygląda taka zupa. Musi być pyszna, zupy z cukinii nie jadłam, nadrobię zaległości :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawa jestem jak smakuje połączenie cukinii i serka :) Pewnie jest pycha!
    www.brulionspadochroniarza.pl

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajna zupka. Dodaję do akcji z uwagi na ziemniaczki, bo cukinia nie jest warzywem psiankowatym, ale pewnie to wiesz ;)

    OdpowiedzUsuń