sobota, 5 września 2015

Konfitura borówkowa z szampanem i cynamonem

Tradycyjne smaki dżemów i konfitur znamy i trochę już nam się znudziły. Zaczęłam więc trochę kombinować z smakami i zrobiłam takie oto cudo, które smakuje i pachnie obłędnie.


 Składniki:
  • 1 kg borówek amerykańskich
  • 500 g cukru
  • 1 limonka
  • 100 ml szampana półsłodkiego *
  • 1 szczypta cynamonu  
Przygotowanie:
Borówki umyć i osuszyć na sitku. Przełożyć do garnka wsypać cukier, cynamon, otartą skórkę i sok z wyparzonej limonki. Mieszając doprowadzić do wrzenia. Gotować około 10 minut. Zostawić na 8-10 godzin najlepiej na całą noc. Ponownie mieszając doprowadzić do wrzenia, wlać szampana i gotować na wolnym ogniu około 20 minut aż masa zacznie lekko tężeć. Gorącą konfiturę przelać do wyparzonych słoiczków, szczelnie zakręcić i odłożyć do góry dnem na 5 minut. Po tym czasie odwrócić i pozostawić do wystudzenia. Wynieść w chłodne miejsce.
* Szampan można zastąpić winem musującym.




7 komentarzy:

  1. Marnotrawstwo szampana, chyba, że użyła Pani wina musującego. Bo z winem musującym to też robiłam i zawsze fajnie wychodzi i pysznie smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda pysznie też mnie ciekawi jej smak :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super pomysł, z pewnością są pyszne :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Smakuje i pachnie a do tego jak wygląda. Od patrzenia ślinka cieknie :) Świetny pomysł z nowym smakiem :)

    OdpowiedzUsuń
  5. jak z dodatkiem cynamonu to już ją uwielbiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Cudna konfitura... ciekawi mnie dodatek szampana :)

    OdpowiedzUsuń