.

piątek, 19 kwietnia 2013

Tort tiramisu

Delikatny i pyszny tort  tiramisu. Na biszkoptach nasączonych mocną kawą i spirytusem, z kremem na bazie mascarpone i wanilii.Tort jest bardzo łatwy do zrobienia , nawet dla  początkujących.


 Składniki:


  • Biszkopt
  • jajka 5 szt
  • cukier 5 łyżek
  • mąka pszenna 5 łyżek
  • proszek do pieczenia 1 łyżeczka
  • Krem
  • kremówka 0,5 l
  • mascarpone 500 g
  • cukier waniliowy 3 łyżeczki
  • cukier puder 1 szk
  • Do nasączenia
  • espresso podwójne
  • spirytus 3 łyżki
  • Dodatkowo
  • kakao
  • rurki waflowe
Przygotowanie:
Biszkopt- białka ubić na sztywno dodać cukier , żółtka i ubijać tak długo , aż ciasto będzie sztywne . Mąkę i proszek do pieczenia przesiać przez sitko , dodawać porcjami do masy jajecznej i delikatnie mieszać drewniana łyżką . Wylać na tortownicę o średnicy 22 cm wyłożoną na dnie papierem do pieczenia . Pieczemy około 20 min w 170 st .
 Krem mascarpone - zimną kremówkę ubić na sztywno dodawać porcjami cukier puder, cukier waniliowy i cały czas miksować.Do ubitej śmietany dodawać po łyżce mascarpone i miksować na wolnych obrotach.
 Poncz do nasączenia - zrobić podwójne espresso i wystudzić.Dodać spirytus i uzupełnić przegotowaną zimną wodą do uzyskania 3/4 szk ponczu.
Biszkopt przekroić na trzy części.Pierwszą część nasączyć połową ponczu,rozsmarować porcję kremu,oprószyć kakao.Przykryć drugim biszkoptem,nasączyć resztą ponczu,rozsmarować krem,oprószyć kakao.Przykryć trzecim biszkoptem.Posmarować boki i górę toru kremem.
Boki toru udekorować rurkami waflowymi przekrojonymi na pół.Górę toru oprószyć kakao.Tort odłożyć na kilka godzin w chłodne miejsce.
  




34 komentarze:

  1. och, smakowitości nie ma końca!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak widać słodkości lubimy,jeszcze pojawią się inne propozycje.

      Usuń
  2. Piękna klasyka :) Pozdrawiam, gingerbreath.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam kawowe ciasta :) muszę kiedyś zrobić taki torcik, bo wygląda pysznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. ładny! duzo pracy przy nim było

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję,w zasadzie zrobił się bardzo szybko.

      Usuń
  5. jak malowany! wygląda po prostu fenomenalnie

    OdpowiedzUsuń
  6. smakuje swietnie. błam sie tylko, ze ze spirytusem moze byc za mocny i dodoałam wódki. Miałam akurat Pan Tadeusza, ale mysle, ze z każdą inna tez smakowałby dobrze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale się cieszę,że zrobiłaś i że smakował.Pozdrawiam.

      Usuń
  7. mhmmm, za ten tort...dam się pokroić, oczywiście zostaję u Ciebie, wiele tu ciekawych i prostych przepisów, akurat dla mnie, bo ja ciastowa nie jestem;)))

    OdpowiedzUsuń
  8. Witam Cię bardzo serdecznie mam nadzieję że zostaniesz na dłużej.To prawda mam proste przepisy ale ja takie lubię prosto i smacznie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Cudny torcik :) chętnie bym go skosztowała :)
    Pozdrawiam,
    Olinka - Smakowy Raj

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to przykro mi ale musisz sobie zrobić,u mnie już śladu po nim nie ma.:)

      Usuń
  10. Przepiękny tort i pięknie podany!

    OdpowiedzUsuń
  11. czy zamiast espresso można użyć zwykłej kawy? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pewnie że można,zrób mocny napar z kawy i posmaruj

      Usuń
  12. Przepis zapisuję do wykorzystania. A także zapisuję sie do obserwatorów, bo bardzo mi sie tu u Ciebie podoba!;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Cię bardzo serdecznie i oczywiście zapraszam do częstego odwiedzania. Jeśli zrobisz tort napisz proszę jak smakował.

      Usuń
    2. Alu, zrobiłam torcik tiramisu z Twojego przepisu bez wprowadzania żadnych zmian. Wyszedł naprawdę smaczny;) Dziękuję za przepis!

      Usuń
    3. Bardzo się cieszę, że torcik wyszedł a najbardziej jest mi miło że tort smakował bo to jest najważniejsze.:) Pozdrawiam

      Usuń
    4. Alu, ponownie użyłam Twojego przepisu na powyższy torcik;) nie wiem, ale wydaje mi się, że wyszedł jeszcze smaczniejszy...a zrobiłam wszystko tak samo;) Pozdrawiam!

      Usuń