piątek, 19 kwietnia 2013

Tort tiramisu

Delikatny i pyszny tort  tiramisu. Na biszkoptach nasączonych mocną kawą i spirytusem, z kremem na bazie mascarpone i wanilii.Tort jest bardzo łatwy do zrobienia , nawet dla  początkujących.


 Składniki:


  • Biszkopt
  • jajka 5 szt
  • cukier 5 łyżek
  • mąka pszenna 5 łyżek
  • proszek do pieczenia 1 łyżeczka
  • Krem
  • kremówka 0,5 l
  • mascarpone 500 g
  • cukier waniliowy 3 łyżeczki
  • cukier puder 1 szk
  • Do nasączenia
  • espresso podwójne
  • spirytus 3 łyżki
  • Dodatkowo
  • kakao
  • rurki waflowe
Przygotowanie:
Biszkopt- białka ubić na sztywno dodać cukier , żółtka i ubijać tak długo , aż ciasto będzie sztywne . Mąkę i proszek do pieczenia przesiać przez sitko , dodawać porcjami do masy jajecznej i delikatnie mieszać drewniana łyżką . Wylać na tortownicę o średnicy 22 cm wyłożoną na dnie papierem do pieczenia . Pieczemy około 20 min w 170 st .
 Krem mascarpone - zimną kremówkę ubić na sztywno dodawać porcjami cukier puder, cukier waniliowy i cały czas miksować.Do ubitej śmietany dodawać po łyżce mascarpone i miksować na wolnych obrotach.
 Poncz do nasączenia - zrobić podwójne espresso i wystudzić.Dodać spirytus i uzupełnić przegotowaną zimną wodą do uzyskania 3/4 szk ponczu.
Biszkopt przekroić na trzy części.Pierwszą część nasączyć połową ponczu,rozsmarować porcję kremu,oprószyć kakao.Przykryć drugim biszkoptem,nasączyć resztą ponczu,rozsmarować krem,oprószyć kakao.Przykryć trzecim biszkoptem.Posmarować boki i górę toru kremem.
Boki toru udekorować rurkami waflowymi przekrojonymi na pół.Górę toru oprószyć kakao.Tort odłożyć na kilka godzin w chłodne miejsce.
  




37 komentarzy:

  1. och, smakowitości nie ma końca!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak widać słodkości lubimy,jeszcze pojawią się inne propozycje.

      Usuń
  2. Piękna klasyka :) Pozdrawiam, gingerbreath.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam kawowe ciasta :) muszę kiedyś zrobić taki torcik, bo wygląda pysznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. ładny! duzo pracy przy nim było

    OdpowiedzUsuń
  5. jak malowany! wygląda po prostu fenomenalnie

    OdpowiedzUsuń
  6. smakuje swietnie. błam sie tylko, ze ze spirytusem moze byc za mocny i dodoałam wódki. Miałam akurat Pan Tadeusza, ale mysle, ze z każdą inna tez smakowałby dobrze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale się cieszę,że zrobiłaś i że smakował.Pozdrawiam.

      Usuń
  7. mhmmm, za ten tort...dam się pokroić, oczywiście zostaję u Ciebie, wiele tu ciekawych i prostych przepisów, akurat dla mnie, bo ja ciastowa nie jestem;)))

    OdpowiedzUsuń
  8. Witam Cię bardzo serdecznie mam nadzieję że zostaniesz na dłużej.To prawda mam proste przepisy ale ja takie lubię prosto i smacznie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Cudny torcik :) chętnie bym go skosztowała :)
    Pozdrawiam,
    Olinka - Smakowy Raj

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to przykro mi ale musisz sobie zrobić,u mnie już śladu po nim nie ma.:)

      Usuń
  10. Przepiękny tort i pięknie podany!

    OdpowiedzUsuń
  11. czy zamiast espresso można użyć zwykłej kawy? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pewnie że można,zrób mocny napar z kawy i posmaruj

      Usuń
  12. Przepis zapisuję do wykorzystania. A także zapisuję sie do obserwatorów, bo bardzo mi sie tu u Ciebie podoba!;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Cię bardzo serdecznie i oczywiście zapraszam do częstego odwiedzania. Jeśli zrobisz tort napisz proszę jak smakował.

      Usuń
    2. Alu, zrobiłam torcik tiramisu z Twojego przepisu bez wprowadzania żadnych zmian. Wyszedł naprawdę smaczny;) Dziękuję za przepis!

      Usuń
    3. Bardzo się cieszę, że torcik wyszedł a najbardziej jest mi miło że tort smakował bo to jest najważniejsze.:) Pozdrawiam

      Usuń
    4. Alu, ponownie użyłam Twojego przepisu na powyższy torcik;) nie wiem, ale wydaje mi się, że wyszedł jeszcze smaczniejszy...a zrobiłam wszystko tak samo;) Pozdrawiam!

      Usuń
  13. a czy możesz udzielic informacji w tortownicy o jakiej średnicy piekłaś biszkopt? Mam trzy różne, ciężko mi stwierdzic na oko po zdjęciu, a dla mnie to bardzo ważna infomacja, o i nagląca! Dzięki z góry za odpowiedź :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń