środa, 10 kwietnia 2013

Drożdżowe racuchy z jabłkami

Pyszne drożdżowe racuchy z dodatkiem jabłek. Bardzo pulchne z chrupiącą skórką. Jeszcze ciepłe oprószone cukrem pudrem. Czego chcieć więcej.


Składniki:
  • 0,5 kg mąki pszennej
  • 5 dag drożdży
  • 5 dag masła
  • 3 jajka
  • 10 dag cukru
  • 1 szkl mleka
  • szczypta soli
  • 1 łyżeczka esencji waniliowej
  • 3 jabłka
  • olej do smażenia
Przygotowanie:
Do miski wlać letnie mleko dodać pokruszone drożdże, łyżkę cukru i łyżkę mąki. Wymieszać do rozpuszczenia się drożdży i odstawić w ciepłe miejsce do podwojenia objętości. Dodać przesianą mąkę, resztę cukru, sól, rozmieszane jajka, esencję waniliową i letnie rozpuszczone masło. Wszystko wymieszać i zostawić. Ciasto powinno mieć konsystencję gęstej śmietany. W między czasie obrać jabłka i pokroić w kostkę. Dodać do ciasta, wymieszać i ponownie oprószyć mąką. Odstawić w ciepłe miejsce do podrośnięcia. Na patelni rozgrzać olej, ciasto kłaść łyżką i smażyć racuchy na złoty kolor z dwóch stron. Oprószyć ciepłe racuchy cukrem pudrem. 






33 komentarze:

  1. Częstuje się racuszkami, bo takie uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zabieram się za zrobienie takich już jakiś czas, bo u nas w domu zawsze robiło się zwykłe placuszki z jabłkami na proszku do pieczenia. A te drożdżowe wydają mi się być dużo smaczniejsze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie ,kiedyś moja mama robiła na proszku do pieczenia lub na sodzie oczyszczonej ale jak spróbowałam na drożdżach to rodzinka innych nie chce .Są pyszne.

      Usuń
  3. mega smakowite! i takie grubaśne, niemal jak pączki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. racuszki *-* najlepsze te babcine hehe ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko zależy jak pyszne racuchy babcia robiła :)

      Usuń
  5. Mmmm.. jak pieknie Ci wyrosly! :D
    Mam straszna ochote na takie racuszki. Chyba Ci podkradne kilka z talerzyka :D haha

    OdpowiedzUsuń
  6. jakie cudownie puszyste wyszły :))) piękne!
    Pozdrawiam,
    Olinka - Smakowy Raj

    OdpowiedzUsuń
  7. ależ mi o nich przypomniałaś ,dziś zrobię mam akurat jabłka do wykorzystania i dzieci ,które je bardzo lubią ..

    OdpowiedzUsuń
  8. no ja tez ale te kalorie i boczki - oponka na brzuszku ech..:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Skusiłam się dzisiaj na twój przepis i wyszło super, były przepyszne a moje córki jak się zajadały. Dawno nie wyszedł mi tak dobrze przepis z netu. Od dzisiaj w moim domu jak racuchy to tylko według twojego przepisu:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak miło czytać takie komentarze. Cieszę się że racuchy wyszły i że smakowały. Pozdrawiam serdecznie.:)

      Usuń
    2. Racuchy super, grube, pulchne, PALCE LIZAĆ.

      Usuń
    3. Cieszę się bardzo że smakowały, pozdrawiam i zapraszam. do odwiedzania bloga :)

      Usuń
  10. Piękne racuszki, takie puszyste :) idealne po prostu :)
    Pozdrawiam,
    Olinka - Smakowy Raj

    OdpowiedzUsuń
  11. Zrobiłam przed chwilą, niebo w gębie , GENIALNE .A już myślałam ,że mój przepis jest najlepszy, a tu proszę ,smakowite zaskoczenie. Moja rodzina i ja nie możemy się od nich oderwać. Wrzucam do zakładek na zawsze.:)

    OdpowiedzUsuń
  12. a czy to ciasto już gotowe do smażenie ma być tak klejące że aż ciężko odchodzi od łyżki czy raczej powinno swobodnie odchodzić? sorry, ale pierwszy raz takie robię:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nie ma być ciężkie ciasto. Powinno raczej powoli odchodzić od łyżki ale też nie spływać.

      Usuń
  13. ale mi smaczka zrobiłaś :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Właśnie robię, pewnie wyjdą pyszne zresztą jak zawsze kiedy sięgam po jakiś przepis z Twojego bloga, a przerobiłam już kilka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję. Ciszę się że przepisy się sprawdzają. Będzie mi miło jak prześlesz mi fotki na maila. Dodam do galerii. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  15. Tak apetycznie wyglądają, że... właśnie robię. Czekam teraz aż urosną. I ślinka leci mi po brodzie na widok Twoich racuszków, mniamniusie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że ci wyszły równie puszyste i smaczne. :)

      Usuń
  16. A jak zapobiec wchlanianie oleju podczas pieczenia?

    OdpowiedzUsuń
  17. super przepis, pyszności!

    https://sugarlevels.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń