poniedziałek, 8 kwietnia 2013

Jabłka z ryżem na mleku kokosowym

Bardzo lubimy to danie i zawsze robiłam je w tradycyjny sposób, ale ostatnio spróbowałam trochę poeksperymentować. Oczywiście eksperyment się udał i szczerze polecam.


Składniki:
  • 1 szkl ryżu
  • 2 szkl mleka kokosowego
  • 3 szt jabłka
  • 2 łyżki miodku z mniszka lekarskiego
  • 1 łyżka cukru waniliowego
  • cukier trzcinowy do smaku
  • cynamon szczypta
Przygotowanie:
Ryż przepłukać w zimnej wodzie. Zalać w garnku 2 szklankami mleka kokosowego i gotować na bardzo wolnym ogniu pod przykryciem, aż wchłonie się całe mleko. Ryż dosłodzić do smaku cukrem trzcinowym. Jabłka obrać ,pokroić w cienkie plasterki. Na patelni podgrzać 3 łyżki wody dodać jabłka i podsmażać do miękkości. Zdjąć z pieca dodać miód, łyżeczkę cukru waniliowego, szczyptę cynamonu i wymieszać. Na talerz wyłożyć ugotowany ryż a na wierzch nałożyć podsmażone jabłka. 
Dodatkowo ryż na talerzu posypałam cukrem trzcinowym. 

8 komentarzy:

  1. Uwielbiam takie deserki :) Ja dziś robiłam coś podobnego z ananasem :) pychotka ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Z mlekiem kokosowym? Musi smakować obłędnie! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. kokos musi się świetnie z tym komponować :)

    OdpowiedzUsuń
  4. z mlekiem kokosowym musi smakować bajecznie :)
    pozdrawiam,
    Olinka - Smakowy Raj

    OdpowiedzUsuń