wtorek, 30 kwietnia 2013

Pavlova z truskawkami i jagodami

Truskawki  pojawią się w naszych sklepach,oczywiście te nasze polskie bo są najlepsze.Więc do bezy pasują idealnie.Dzisiaj więc zapraszam Was na bezowy tort pavlova z bitą śmietaną ,jagodą kamczacką i truskawkami.


Składniki:
  • 4 szt zimne białka,
  • 25 dkg cukier drobny,
  • 1 łyżeczka ocet,
  • 1 łyżeczka mąka ziemniaczana,
  • 400 ml kremówka,
  • 2 łyżeczki żelatyna,
  • truskawki świeże,
  • jagody kamczackie świeże
Przygotowanie:

Beza;białka z szczyptą soli ubijamy na sztywno .Dodajemy po łyżce cukru i miksujemy do momentu kiedy cukier się rozpuści a białka zrobią się białe ,lśniące i bardzo sztywne. Na koniec dodać do białek ocet i mąkę ziemniaczaną.Na papierze do pieczenia odrysować koło o średnicy około 30 cm i rozłożyć ubite białka .Wkładamy do piekarnika włączonego z termoobiegiem nagrzanego do 160 st na 5 min zmniejszamy temperaturę na 90st i suszymy jeszcze 1godz 45 min. Po tym czasie wyłączamy piekarnik i zostawiamy bezę tak długo aż piekarnik będzie zimny. Bita śmietana;zimną kremówkę ubijamy na sztywno, dodajemy letnią żelatynę rozpuszczoną w 1/4 szk wody i jeszcze chwilkę miksujemy aż zacznie tężeć.Nie dodałam cukru pudru ponieważ beza jest słodka. .Zimną bezę przełożyć na talerz odwróconą spodem do góry.Rozkładamy bitą śmietanę oraz umyte truskawki i jagody.



14 komentarzy:

  1. jak dla mnie rewelacja :) aż zaśliniłam klawiaturę patrząc na ten torcik :)

    OdpowiedzUsuń
  2. To moj ukochany torcik, na Wielkanoc taki zrobilam, a teraz znow mam ochote:-)Pieknie ten Twoj wyglada...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mój też ulubiony,już nie mogę się doczekać świeżych truskawek.:)

      Usuń
  3. Uwielbiam Pavlovą! Z truskawkami- rewelacja!

    OdpowiedzUsuń
  4. obłędna! jadłabym bez żadnych wyrzutów sumienia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmmm,ja też nie mam wyrzutów jak mam takie pyszności na stole.

      Usuń
  5. Jaki piękny torcik , sama bym takiego nie zrobiła :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Anonimowy12 maja, 2013

    ja robie z jagodami ale niedługo sezon truskawkowy więc
    taka wersja tez super

    OdpowiedzUsuń