niedziela, 18 maja 2014

Ciasto ucierane z rabarbarem i truskawkami

 Jak już wspominałam uwielbiam rabarbar a że jest na niego sezon więc korzystam. Przez przypadek powstało ciasto dwukolorowe. Chciałam zrobić z połowy porcji ale ciasta było bardzo malutko. Musiałam dorobić i wtedy wpadłam na pomysł żeby dodać kakao. No i wyszło pysznie. Piekłam w szklanej formie którą otrzymałam od Termisil - Zdrowe parcie na szkło i muszę i jestem z niej bardzo zadowolona. Najbardziej z tego,że forma nie zmienia kształtu tak jak to robi się w formach silikonowych.





Składniki:


  • 1,5 szkl mąki pszennej
  • 150 g masła
  • 0,5 szkl cukru
  • 4 jajka
  • 7 łyżek mleka
  • 1 łyżeczka esencji waniliowej
  • 5 łyżek kokosu
  • 3 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 łyżka mąki pszennej
  • 1 łyżka kakao
  • 2-3 łodygi rabarbaru
  • truskawki
Przygotowanie:

Masło utrzeć z cukrem i esencją waniliową na puszystą masę. Dodawać po jednym jajku i dalej ucierać. Mąkę i proszek przesiać dodać kokos i wymieszać. Dodawać stopniowo do masy wymieszać do połączenia się składników. Ciasto podzielić na dwie części. Do jednej dodać łyżkę mąki a do drugiej łyżkę kakao, wymieszać. Formę wysmarować i wysypać bułką tartą. Wlać masę kakaową, ułożyć truskawki oprószone mąką i wyrównać powierzchnię. Wylać białą masę,ułożyć pokrojony rabarbar oprószony mąką lekko wciskając do środka. Piec w 170 stopniach około 60 min. Do suchego patyczka. Wyjąć z pieca, po 10 minutach ciasto wyjąć z formy i studzić na kratce. Przed podaniem oprószyć cukrem pudrem. Forma 25* 10 cm.

Inspiracja - gazeta Naj 




Rabarbalove
 

16 komentarzy:

  1. pychotka :) u mnie też dzisiaj ucierane :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetnie wygląda takie dwukolorowe :) Pyszne musiało być :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czy możemy się wprosić na to ciasto? Wygląda obłędnie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jejciu ale te warstwy ślicznie wyglądają! Takie łaciate jak krówka :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja tez uwielbiam rabarbar :) a pomysł z dwukolorowym ciastem jest swietny :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale świetne ciacho. Z rabarbarem dwukolorowe? Smaczny kąsek :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Smakowite ciasto.Mnie do takiego ciasta nie trzeba dwa razy prosić.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale apetyczne;)) Bardzo lubię połączenie rabarbaru i truskawek:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pełne owoców, pyszności :)
    www.brulionspadochroniarza.pl

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam ciasto z rabarbarem. W weekend też robiłam:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Idealny duet smakowy :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Pyszności. Moje truskawkowe ciasto juz się skończyło a twoje strasznie mnie kusi

    OdpowiedzUsuń
  13. Wlasnie upieklam I zajadam ,pyyyycha.

    OdpowiedzUsuń