niedziela, 15 czerwca 2014

Pierogi z truskawkami

Czy też robicie sami pierogi? Ja robię bo są zdecydowanie lepsze od tych sklepowych. Tym bardziej z truskawkami bo wtedy mam pewność że w środku znajdę truskawkę a nie  dżem czy coś w tym stylu. Przygotowanie pierogów jest trochę czasochłonne ale uważam, że warto się poświęcić. My do pierogów z truskawkami mamy koktajl ale można również podać z roztopionym masłem z bułką tartą.



Składniki:


  • 500 g mąki pszennej
  • 1 żółtko
  • 1 płaska łyżka miękkiego masła
  • 230 ml gorącej wody
  • sól szczypta
  • truskawki
Przygotowanie:
 Mąkę, sól, żółtko, masło rozetrzeć dolewać gorącą wodę i mieszać. Zagnieść gładkie i elastyczne ciasto. Przykryć miseczką i odłożyć na pół godziny żeby ciasto odpoczęło. Blat podsypać mąką, rozwałkować ciasto na grubość około 4-5 milimetry i szklanką wykroić kółka. Na każdym położyć po truskawce i dokładnie zlepić. Wkładać do gotującej się wody i na średnim ogniu od wypłynięcia gotować około 8 minut. Wyjąć łyżką cedzakową i posypać brązowym cukrem. Do pierogów podać koktajl truskawkowy.
 
Lato w pełni!

6 komentarzy:

  1. idealna danie o tej porze roku:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mniam! Pięknie się prezentują

    OdpowiedzUsuń
  3. Takie smaki kojarzą mi sie z dzieciństwem i obiadami u babci :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Oczywiście, że lubię pierogi z truskawkami i oczywiście już zrobiłam. Lubię ze śmietaną :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja też obowiązkowo sama robię pierogi:))) Twoje wyglądają pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  6. Muszę je zrobić, wygląda smakowicie :)
    www.brulionspadochroniarza.pl

    OdpowiedzUsuń