sobota, 11 maja 2013

Warstwowy torcik na zimno

Firma Winiary wypuściła na rynek nowe smaki galaretek. O smaku Pina Colada , Mojito,Pink Margarita oraz Blue Curacao.Piękne kolory i ciekawe smaki. Można wyczarować różne deserki i ciasta z dodatkiem tych galaretek. Ja zrobiłam delikatny, puszysty i lekki torcik na zimno.



Składniki:
  • 2 szt galaretka o smaku pina colada
  • 2 szt galaretka o smaku mojito
  • 2 szt galaretka o smaku pink margarita
  • 3 szk mleka
  • Do dekoracji
  • 150 ml kremówka
  • 1 szt galaretka o smaku pink margarita
  • 1 szt śmietan fix
  • cukier puder 1 łyżeczka
  • zielone winogrona
Przygotowanie:
 
Galaretki o smaku pina colada wsypać do 0,5 szkl przegotowanej gorącej wody. Mieszając podgrzewać na lekkim ogniu do rozpuszczenia się galaretki. Lekko przestudzić i wlać 1 szkl zimnego mleka. Odłożyć do lekkiego stężenia. Gdy galaretka będzie tężeć zmiksować mikserem na wolnych tak długo, aż galaretka zwiększy objętość i powstanie lekka pianka. 

Tortownice o średnicy 22 cm dokładnie wyłożyć folią spożywczą, wylać zmiksowaną galaretkę i odłożyć do lodówki do stężenia.
W taki sam sposób przygotowujemy galaretki o smaku mojito i pink margarita.
 Galaretkę o smaku pink margarita przygotować wg przepisu na opakowaniu, wylać do płaskiego naczynia, odłożyć do stężenia.
Zimną kremówkę ubić na sztywno, dodać cukier puder i śmietan fix. Zmiksować ponownie do połączenia się składników. 
Bitą śmietaną, winogronami i pokrojoną w kostkę galaretką udekorować torcik. Przechowywać w zimnym miejscu. 
Torcik przed dekoracją wyłożyć na talerz i zdjąć folię spożywczą. 





39 komentarzy:

  1. to ja już jadę na to ciacho

    OdpowiedzUsuń
  2. Anonimowy11 maja, 2013

    rewelacja, aż chciałby się kawałek zjeść :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Anonimowy11 maja, 2013

    Pyszności aż chce się jeść oczami :)
    Pozdrawiam Joanna G

    OdpowiedzUsuń
  4. bardzo bardzo efektowny!

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo kolorowy i bardzo pozytywny :D

    OdpowiedzUsuń
  6. prezentuje się wyśmienicie i tak też na pewno smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Musze zerknąć czy je kupie w moim sklepie.
    Torcik jest najlepszy i najpiekniejszy :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Uroczy i bardzo optymistyczny, taki kolorowy :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny pomysł, a Twój tort prezentuje się znakomicie.

    OdpowiedzUsuń
  10. Cieszę się że torcik się spodobał.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ale sliczny! :) Ja robie cos podobnego ale zamiast mleka ubijam kremowke, dodaje zimna galaretke i gotowe :) Z mlekiem musze sprobowac!:) Swietny i piekny tort!:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Spróbuj jest delikatniejszy i mniej kaloryczny od kremówki.Dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zrobilam ten torcik:) Jest bardzo lekki i naprawde smaczny ale chyba wole jednak na kremowce:) Niemniej jednak podzielilam sie nim na moim blogu:) Bardzo dziekuje za przepis!:) Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  13. Alinko przy Twoich umiejętnościach kulinarnych to na pewno rodzina i znajomi mają się jak w niebie :)
    Pozdrawiam,
    Olinka - Smakowy Raj

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakie tam umiejętności,ale rodzinka ma się dobrze.:)

      Usuń
  14. Właśnie robię ten torcik tylko na innych galaretkach (truskawka, cytryna i agrest) bo u nas takich nowości w sklepach nie mają :-( mam nadzieję że wyjdzie mi chociaż w połowie taki ładny jak twój :-) i że będzie również smaczny :-) pozdrawiam Sylwia :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli robisz to z galaretek na 0,5 litra wody musisz zmienić proporcje. Te galaretki są na 1,5 szkl wody. :) Pozdrawiam

      Usuń
  15. Tak wiem :-) wszystko sobie przeliczyłam na odpowiednie proporcje :-) zielona warstwa się udała, teraz już na niej tężeje czerwona zaraz będę brać się za żółtą i na koniec galaretka o smaku pomarańczy :-) torcik w sam raz do kawki. Cieszę się, że trafiłam na twój blog :-) jeszcze raz pozdrawiam i miłego dnia.
    Sylwia :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj :) mam pytanko ile dałaś mleka na te galaretki na 0,5 litra bo ja też nie dostałam tych nowości i kupiłam zwykłe.

      Usuń
  16. A gdzie takue galaretku kupić czy to wymyślone nazwy ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nie są wymyślone nazwy, widać na zdjęciu opakowania. Winiary wypuściły na rynek takie galaretki ale czy nadal są dostępne tego nie wiem. Trzeba poszukać w sklepach.

      Usuń
  17. Witam, gdzie mogę zakupić takie galaretki? Czy bardzo czuć ich smak w torciku? Dobrze się ze sobą komponują? :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Smak nie jest bardzo wyczuwalny. Czy są jeszcze na rynku nie wiem. Ale można torcik zrobić z galaretek na 0,5 l wody odpowiednio zwiększając ilość mleka. I wylać do większej tortownicy lub blaszki.

      Usuń
  18. Ja robię taki sernik na zimno, zamiast śmietany serki i jogurty - lżejsze :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Alinko chcę zrobić ten torcik na corci urodzinki tylko u mnie w sklepach nie ma tych galaretek więc kupiłam zwykłe na 0,5 litra wody to ile muszę dać mleka ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnych proporcji ci nie podam, ale ja bym zrobiła tak. Galaretkę rozpuść w 140 ml wody. A mleka daj około 300 ml. Powinno wyjść. Pozdrawiam.

      Usuń
  20. gdzie można dostać te galaretki???

    OdpowiedzUsuń
  21. A ja zrobilam galaretkę o smaku coli.Dzieciaki uwielbiają. Super przepis. 😊

    OdpowiedzUsuń
  22. Wodzisław ma w ofercie takie ciekawe galaretki.

    OdpowiedzUsuń
  23. Jaka to ma być kremówka ?

    OdpowiedzUsuń
  24. Kremówka 30% ja używam najczęściej łaciatą w kartoniku.

    OdpowiedzUsuń