wtorek, 23 kwietnia 2019

Ciastko jajko sadzone

W internecie pojawiło się sporo zdjęć tego ciasta i jak to zawsze bywa jednym smakowało i się zachwycali ale były też i negatywne komentarze. Ja zainspirowałam się samym wyglądem i resztę zrobiłam ze swoich wypróbowanych przepisów. Zrobiłam według mnie najlepszą masę na sernik na zimno i upiekłam biszkopt. Muszę powiedzieć, że według mnie wyszło smacznie i bardzo efektownie.

Porcelana Bogucice z kolekcji Krasatina.



Składniki:
  • Biszkopt:
  • 4 jajka M
  • 4 łyżki cukru
  • 4 kopiaste łyżki mąki pszennej
  • 0,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • Masa serowa:
  • 1 kg twarogu z wiaderka
  • 1 szkl cukru pudru
  • 1 galaretka cytrynowa
  • 1,5 szkl wody
  • 5 łyżeczek żelatyny
  • 0,5 l kremówki 30% 
  • Dodatkowo:
  • 2 galaretki bezbarwne
  • 850 ml wrzątku
  • morele w puszce 
Przygotowanie: Biszkopt: Białka ubić na sztywno z cukrem. Ubijając dodawać po jednym żółtku i ubijać tak długo, aż masa będzie sztywna i nie będzie spadać z łopatek miksera. Mąkę i proszek do pieczenia przesiać. Dodawać po łyżce do masy jajeczne i miksować na najmniejszych obrotach lub mieszać silikonową łopatką. Blachę o wymiarach 33*22 cm na dnie wyłożyć papierem do pieczenia. Wylać i wyrównać masę jajeczną. Piec około 20 minut w 180 stopniach. Po upieczeniu biszkopt ostudzić.
Masa serowa:
Galaretkę cytrynową i żelatynę rozpuścić w gorącej wodzie (1,5 szkl) i odłożyć do wystudzenia. Ser przełożyć do misy miksera wsypać cukier puder i zmiksować końcówką do ucierania. Wlać zimną lekko tężejącą galaretkę i ponownie zmiksować. Ubić na sztywno zimną kremówkę dodawać porcjami do masy serowej i dokładnie ale delikatnie by masa pozostała puszysta wymieszać łopatką. Masę serową wylać na biszkopt, wyrównać powierzchnię ułożyć połówki moreli i włożyć do lodówki by masa zastygła. 

Bezbarwne galaretki rozmieszać w gorącej przegotowanej wodzie odstawić do lekkiego stężenia i wylać na masę serową. Odłożyć gotowe ciasto ponownie do lodówki, najlepiej na całą noc.

 

 

10 komentarzy: