środa, 27 marca 2013

Baranek orzechowy

Na Wielkanocnym stole nie może zabraknąć baranka.Ja piekę z ciasta orzechowego ,baranek jest w pierwszy dzień świąt ozdobą na stole a na  drugi dzień jest  do popołudniowej kawki.Ciasto jest bardzo smaczne i lekko wilgotne.


Składniki:
  • jajka 3 szt
  • masło 120 g
  • cukier 140 g
  • mąka pszenna 90 g
  • maka ziemniaczana 70 g
  • orzechy włoskie drobno mielone 120 g
  • proszek do pieczenia 1,5 łyżeczki
  • esencja waniliowa 1 łyżeczka
  • szczypta soli
Przygotowanie:
 
Masło ucieramy z cukrem do białości stopniowo dodając po jednym jajku , cały czas ucierając ( ja robiłam to mikserem). Do utartej masy dodać przesianą mąkę pszenną , ziemniaczaną oraz proszek do pieczenia, zmielone orzechy,sól i esencję waniliową. Całość dokładnie wymieszać łyżką.Napełnić do 3/4 wysokości formę na baranka wysmarowaną margaryną i wysypaną bułką tartą.Włożyć  do nagrzanego piekarnika do 160 st na około 30 min.Wyjąć i po 10 min baranka wyciągną z formy i studzić na kratce.Zimnego udekorować wg własnych upodobań .Ja oprószyłam cukrem pudrem. 


3 komentarze:

  1. Super :) a skąd taką fajną formę masz? ;) Świetna ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Formy kupiłam w Lidlu.W jednym kartonie był zajączek i baranek.

      Usuń
  2. a ja kupiłam a Auchan ale samego baranka

    OdpowiedzUsuń