piątek, 26 września 2014

Bułeczki drożdżowe z parówką

Od czasu do czasu parówkę lubimy zjeść. Jednak kupując zwracam szczególną uwagę jaka jest zawartość mięsa. Tym razem zrobiłam bułeczki drożdżowe z parówką. Są bardzo smaczne a szczególnie z dużą ilością musztardy lub ketchupu. Moje nowe odkrycie smakowe to ketchup z dodatkiem śliwki. Bułeczki są pyszne na ciepło jak i na zimno.



Składniki:


  • Ciasto drożdżowe:
  • 0,5 kg mąki pszennej
  • 1 łyżeczka soli
  • 1 duże jajko
  • 50 g masła roztopionego
  • 5 łyżek wody
  • 1 łyżka cukru
  • 1 łyżeczka suszonych pomidorów z czosnkiem
  • 0,5 szkl mleka
  • 50 g świeżych drożdży
  • 6 parówek ( z dużą zawartością mięsa około 80%)
  • 1 jajko
  • 2 łyżki wody
  • Dodatki
  • musztarda kielecka delikatesowa 
  • ketchup kielecki o smaku śliwkowym
Przygotowanie:

Mleko podgrzać w kruszyć drożdże, wymieszać i pozostawić do wyrośnięcia. Mąkę przesiać do misy miksera dodać pozostałe składniki, wlać wyrośnięte drożdże i zmiksować za pomocą haka na gładkie i elastyczne ciasto. Przykryć ściereczką, odłożyć w ciepłe miejsce do podwojenia objętości. Ciasto przełożyć na podsypany mąką blat, podzielić na 12 części. Z parówek zdjąć osłonki, przekroić na pół i oblepić ciastem dokładnie zlepiając z wszystkich stron. Ułożyć na blasze wyłożonej matą silikonową bądź papierem do pieczenia i ponownie pozostawić do wyrośnięcia. Jajko roztrzepać z wodą i posmarować bułeczki przed pieczeniem. Piec około 20 minut w 180 stopniach na lekko złoty kolor.

16 komentarzy:

  1. Pysznie wyglądają:) Ja też od czasu do czasu skuszę się na parówkę. Znalazłam markę, która ma dużą zawartość mięsa i takie wybieram. Chętnie zrobię takie bułeczki dla mojej rodzinki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny pomysł! :) I bułeczki jakie puszyste :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super do wypróbowania :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Genialne! W sam raz na imprezę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mój mąż parówki uwielbia, ja przeciwnie :)
    Na pewno byłby zadowolony z takiego dania :P

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja tez takie czasem robię:))chłopcy je lubią

    OdpowiedzUsuń
  7. Genialny pomysł :) Wypróbować muszę z parówkami sojowymi :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Alinko rewelacyjny pomysł :-) takich jeszcze nie jadłam :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny pomysł te bułeczki. Robisz bułeczki i masz już gotową kanapkę, super

    OdpowiedzUsuń
  10. Puszyste ciasto i smaczne połączenie:)

    OdpowiedzUsuń
  11. a cukier to do droży, czy tak jak pisze że później do mąki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja dodałam do mąki, ale możesz dodać do drożdży.

      Usuń
  12. Przepis jest megaaa, bardzo często do niego wracam! Bułeczki zawsze wychodzą idealne! Każdemu polecam ten przepis 😍

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że skorzystałaś/eś z przepisu i że smakuje. Bo to najważniejsze. Pozdrawiam i zachęcam do korzystania z kolejnych przepisów.

      Usuń
  13. Przepis jest rewelacyjny! Bardzo często do niego wracam,za każdym razem bułeczki wychodzą dokładnie tak jak na zdjęciu! Jest to absolutny hit w moim domu 😍

    OdpowiedzUsuń
  14. Wypróbowane i bardzo dobre, dzieci się zajadały, dobrze że podwojną porcję zrobiłam od razu, bo z jednej by było za mało 😂 pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń