środa, 3 września 2014

Szarlotka z lukrem

W sumie lato ale dni są tak pochmurne i zimne że w końcu to już nie wiem czy to lato czy już jesień. Naszło mnie na szarlotkę która również kojarzy mi się z jesiennymi dniami ale za to sobie osłodziłam te smutne dni. Szarlotka jest pyszna. Kruche i delikatne ciasto z dużą ilością jabłek bo taką właśnie lubię.



Składniki:


  • Ciasto
  • 300g mąki pszennej
  • 1/3 szkl cukru
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 jajka
  • 2 łyżki cukru wanilinowego
  • 4 łyżki mleka
  • 150g miękkiego masła
  • Nadzienie
  • 1 litrowy słoik prażonych jabłek
  • cynamon
  • Lukier
  • 1,5 szkl cukru pudru
  • 3-4 łyżki wody
Przygotowanie:
Ciasto:Wszystkie składniki ciasta umieścić w naczyniu z miksera i zmiksować na średnich obrotach. Wyjąć ciasto na blat uformować kulkę i podzielić na dwie części. Wyciąć dwa papiery do pieczenia wielkości blaszki 33*22 cm. Na pierwszym papierze rozwałkować ciasto pomiędzy dwoma papierami, przełożyć do blaszki, nakłuć widelcem i podpiec około 12 minut w 180 stopniach. Wyjąć i rozłożyć jabłka. Na drugim papierze rozwałkować resztę ciasta, nakłuć widelcem i przełożyć na jabłka. Zdjąć papier i włożyć ponownie do piekarnika na 40 minut. Wyjąć i ostudzić.
Nadzienie: Jabłka przełożyć na miskę, doprawić cynamonem i ewentualnie dosłodzić do smaku (ja nie słodziłam).
Lukier: do cukru pudru stopniowo dodawać wodę i ucierać. Średnio lejącym lukrem polać ciasto.
 
Jabłka wolnościCiacho na widelcu

22 komentarze:

  1. Idealna,do mojej kawki w sam raz:)można porwać kawałeczek?

    OdpowiedzUsuń
  2. apetycznie wygląda, a lukier idealny!!

    OdpowiedzUsuń
  3. idealne kwadraciki :) ślinka cieknie

    OdpowiedzUsuń
  4. Alinko tak pysznie wygląda Twoja szarotka, że nie mogę powstrzymać śliny. A ten lukier, to bajka. Cudo :)))

    OdpowiedzUsuń
  5. oh! kupiłaś mnie tym przepisem!

    OdpowiedzUsuń
  6. Lukier pasuje idealnie. Ależ pyszności:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Rzeczywiście wygląda idealnie;))) Aż żal jeść;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Lukier nie dla mnie ale reszta pyszna!

    OdpowiedzUsuń
  9. Porywam jeden kawałeczek dla siebie ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jakie śliczne pyszności wyczarowałaś :-) po prostu super :-) zjadłabym taki kawałeczek :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. W weekend robiłam podobną szarlotkę, tylko że jabłka kroiłam w kostkę, dodawałam masło, cynamon, cukier i cukier waniliowy i prażyłam parę minut, ale żeby jabłka się nie rozpadły.
    A tak poza tym to twoja szarlotka wyglądnie pysznie, a lukier w zupełności mnie ujął :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Pięknie ją ozdobiłaś kojarzy i choć to jesienne ciasto to ta kolorowa ozdoba sprawia że myślę jednak o niej jak o wiosennym cieście :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Mmm, cudowna :) Kusi ogromnie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Wygląda idealnie, piękna i zapewne bardzo smaczne :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Szarlotka pycha, mniam :) Na bogato!
    www.brulionspadochroniarza.pl

    OdpowiedzUsuń
  16. mniam,.. aż pociekła mi ślinka... BOMBA!

    OdpowiedzUsuń
  17. Znowu u Ciebie moje ulubione ciasto.Lukier idealny.

    OdpowiedzUsuń
  18. Chciałbym upiec to ciasto,tylko nie wiem co zrobić z masłem,utrzeć z jabłkami czy roztopić?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie mam błąd, masło należy dodać do ciasta, już poprawione. Dziękuję za czujność.

      Usuń
  19. czy w ogóle ktoś robił tą szarlotke czy tylko ocenia zdjęcie?

    OdpowiedzUsuń